Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi II (Artistik Seramik) SRM 402 8 0 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. BUKET ACARTÜRK
Dersi Verenler Prof. BUKET ACARTÜRK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencinin bir eseri oluşturma süreçleri içinde karşılaştığı sorunları kendisinin araştırarak çözüme ulaşmasını kendi teknik ve yaptığı araştırmaları savunmasını , profesyonel sanat yaşamında nasıl sunacağını ve sergileyeceğini planlamasını amaçlar.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mesleki yeteneklerini geliştirmek. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
2 Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenebilmek. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Konusu ile ilgili problematikleri çözebilmek. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
6 Çalışmalarını toplum içersinde savunabilmek. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğrencilerin dönem arasında yapmış oldukları arştırmalar, uygulamalar kontrol edilir. Yeni öneriler verilir. Esas proje uygulamasında kullanılacak malzemeler tespit edilir.
2 Maketler üzerinde ana proje tasarımında nasıl bir büyütme yöntemi kullanılacağı açıklanır. Teknik zorluklar, pişirim aşamasında çıkabilecek sorunlar tespit edilir.
3 Masif çalışmalarda kil kütlelerin hazırlanma yöntemleri öğrencilere uygulatılarak gösterilir. Malzemelerin kullanım yöntemleri ve kilin kuruma evreleri çalışmanın sağlıklı ilerlemesi için en önemli faktörlerden biridir.
4 Büyük seramik heykel çalışmalarında kil yada farklı malzemelerden konstrüksiyonların kullanılması, modüler sistemlerde bağlantı yivlerinin yerlerinin tesbiti irdelenir.
5 Öğrencilerin yaptıkları tasarım uygulamaları; artistik, teknik açıdan ve çalışma takvimine paralel gidip gitmediğine bakılarak değerlendirilir (birinci ara değerlendirme).
6 Değerlendirme kriterlerine bağlı olarak, tasarımlar üzerinde ortak eleştiriler yapılır. Uygulamalarda kurutma aşamaları konusunda öğrenciler bilgilendirilir.
7 Deneme plakaları üzerinde yeni renklendirme teknikleri uygulamaları yapılır. Uygulamalar deneme fırınına yerleştirilir. VIII. HAFTA: Yeni renk örnekleri, sırlanmamış maketler üzerinde denenir.
8 Yeni renk örnekleri, sırlanmamış maketler üzerinde denenir. Sırlama , oksitleme, artistik sır deneme ve fırınlama yöntemleri hakkında öğrencilere bilgi verilir.
9 Sırlanmış, oksitlenmiş yada üzerinde renklendirme çalışması yapılmış olan maketler fırınlanır. Esas proje tasarımınlarının tamamlanması çalışmaları devam eder.
10 Tamamlanmış olan proje tasarımları artistik, teknik, özgünlük ve gelişim sürecindeki zorluklar dikkate alınarak değerlendirilir (vize değerlendirmesi). Öğrencilerle birlikte ortak eleştiriler yapılır.
11 Çalışmaların kurutulma evresine geçilir. Uygulanan tekniklere göre farklı kurutma yöntemleri konusunda öğrenciler bilgilendirilir. Doku çalışmaları, teknikleri ve dokunun formun bütünü ile ilişkisi konuları irdelenir.
12 Maket çalışmalarında kullanılan yüzey renklendirmelerine göre, proje tasarımlarının sırlama ve renklendirme yöntemleri tespit edilir.
13 Proje tasarımlarının fırınlanmasına başlanır. Büyük boy çalışmalarda uygulanacak olan kurutma ve fırınlama yöntemleri tekrar irdelenir.
14 Görsel ve sözlü olarak yapılan proje sergisi tasarımları artistik, teknik ve özgünlük kriterlerine göre değerlendirilir.(İkinci ara değerlendirme, quiz).
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dictionary of Ceramic Science and Engineering” Loran S, O’Bannon Plenum Pres, NewYork and London, 1984 ISBN: 0-306-41324-8
The Complete Guide to Sculpture, Modelling and Ceramics Techniques and Materials” Consultant Editor Barry Midgley, The Apple Pres, 1987
ISBN: 1850761256

Ceramics Art and Perception ISSN: 1035-1841
Ceramics Tecnical ISSN: 1324-4175
Ceramics Monthly ISSN: 0003-0328

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Final 1 20 20
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 20 40
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5