Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi I (Teknolojik Araştırma) | SRM 407 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Uygulama Atolyesi I (Teknolojik Araştırma ) |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. BUKET ACARTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Seramik çamur, astar ve sırları ve pişirim yöntemleri ile ilgili konularda araştırma yapma olanağı veren bu derste özgün proje araştırmaları ve uygulamaları yapmak amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Proje çalışması için yapılacak olan araştırmanın, seramik teknolojisi alanındaki konu başlıklarının belirlenmesi. Seçilen proje konusu ile ilgili, yazılı ve görsel kaynak araştırmaların aynı zamanda uygulama taslaklarının oluşturulması. Konu içeriğinin uygulamalar ile geliştirilmesi. Proje çalışması ile ilgili uygulamaların kontrol edilerek karşılaşılacak problemler saptanması ve çözüm yöntemlerinin geliştirilmesi. Yapılan uygulamalar üzerinde değerlendirmelerin yapılarak, varsa problemler çözülerek denemelere devam edilmesi. Dönem sonunda Proje dersinde gerekli olan birinci aşama tamamlanmış olur ve referans denemeler tamamlanmış olmalıdır. Bu süreç dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
2 | Araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapmak. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
3 | Proje araştırma sonuçlarına uygun uygulamaları gerçekleştirmek. | Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
4 | Proje konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak. | Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
5 | Deneylerin sonuçlarını rapor etmek. | Problem Çözme, | Sınav, |
6 | Deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan bilgisine sahip olmak uygulamaya yönelik taslak hazırlamak. | Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, |
7 | Sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer vermek. | Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, |
8 | Tez niteliğinde proje dosyası hazırlamak. | Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje çalışması için yapılacak olan araştırmanın, konu başlıklarının belirlenmesi. Genel olarak proje konu başlıkları şunlardan oluşmaktadır. Çamur, sır, angop, astar, oksit, pigment, sırlama yöntemleri, çamur hazırlama yöntemleri, pişirim, hammadde. | |
2 | Her öğrenci yapmak istediği araştırma doğrultusunda, en az beş konu başlığı belirler. | |
3 | Seçilen proje konusu ile ilgili, yazılı ve görsel kaynak araştırmaların aynı zamanda uygulama taslaklarının oluşturulması. Konu içeriğinin belirlenmesi ve geliştirilmesi. | |
4 | Proje konusunun tam olarak netleşmesi. | |
5 | Değerlendirme | |
6 | Proje taslak planı oluşturulur. Bu plan doğrultusunda dosya ve uygulama süreçleri ile ilgili yapılacak aşamalar belirlenir. | |
7 | Proje taslağı içerisinde yer alan uygulama çalışmaları ve proje dosyası için süre tespiti yapılır. Gerekli olacak mekanik aletlerin ve imkanların değerlendirilmesi. | |
8 | Tüm çalışmaların gelişimi kontrol edilir. Gerekli teorik bilgiler karşılıklı değerlendirilir ve geliştirilir. Proje konuları ile ilgili Endüstriyel şirketler ve orta ölçekli atölyelere araştırma gezileri düzenlenir. | |
9 | Proje çalışması ve uygulamalar kontrol edilir. Çalışma sürecinde karşılaşılacak problemler saptanır.Denemeler için ön çalışmalar yapılır. | |
10 | Değerlendirme | |
11 | Öğrencilerin çalışmalarındaki eksikler tespit edilir. Bu eksikleri tamamlayıcı ödevler ve araştırmalar verilir. Denemeler için gerekli matematiksel işlemler tamamlanır ve uygulama aşamasına geçilir. | |
12 | Referans denemelerin uygulama aşamasına devam edilir. | |
13 | Yapılan uygulamalar üzerinde değerlendirmeler yapılır. Varsa problemler çözülür ve tekrar denemelere devam edilir. Proje dersinde gerekli olan birinci aşama tamamlanmış olur. | |
14 | Vize (Dosya ve çalışmaların değerlendirilmesi) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Sözlü Sınav | 2 | 1 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |