Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Tasarımı II (Artistik Seramik Tasarımı II) | SRM 304 | 6 | 3 + 2 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yüzeysel Seramik Tasarım Dekor Teknikleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. BUKET ACARTÜRK |
Dersi Verenler | Prof. BUKET ACARTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Artistik seramik tasarımı alanında teorik bilgi ve uygulamaya yönelik eğitimin verilmesi. |
Dersin İçeriği | Tasarım öğe ve ilkeleri doğrultusunda soyut bir kavram ile ilgili yazılı ve görsel araştırmalar yapılır ve proje konusuna dönüştürülür. Seramik malzemenin üretim sürecinde, alternatif üretim olanakları türetilir. Üretim sürecinin sonunda tasarım üç boyutlu bir forma dönüştürülerek, sonucu görsel ve yazılı biçimlerde sunulur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje olarak verilen konu ile ilgili yazılı ve görsel araştırma yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Proje / Tasarım, |
2 | Yaptığı araştırmayı dosyalar ve verileri sınıflandırır. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Portfolyo, |
3 | Projeyi destekleyen araştırmaların sonuçlarını kullanarak, seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneler tasarlar ve çizimlerini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
4 | Onaylanan tasarımı seramik malzeme başta olmak üzere diğer materyalleri de kullanarak üç boyutlu forma dönüştürür. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Seramik formu şekillendirme aşamalarının tümünü kavrar ve tasarıma uygun olan yöntemi uygular. | Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, |
6 | Tasarımdan sunuma kadar tüm aşamalarda karşılaşma ihtimali olan tüm sorunları saptar ve çözer. | Anlatım, Problem Çözme, | Performans Görevi, |
7 | Seramik malzemenin üretim sürecinde, alternatif üretim olanakları türetir. | Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, |
8 | Üretim sürecinin sonunda tasarımı üç boyutlu bir forma dönüştürerek, sonucu görsel ve yazılı bir sunuma dönüştürür. | Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içerik bilgilerinin verilmesi. Mitolojiden bir öykü.Artistik kesimli duvar panosu eskizlerinin değerlendirilmesi ,çamur açmak ve uygulamaya geçilmesi. | |
2 | Mitolojiden bir öykü.Artistik kesimli duvar panosu eskizlerinin değerlendirilmesi ,çamur açmak ve uygulamaya geçilmesi. | |
3 | Artistik kesimli pano çalışmasına devam. Rötuşlamaya devam ve bisküi fırını yerleştirilmesi ve pişirimi. | |
4 | Bisküi pişirimi yapılmış panoların sırlama uygulamasının yapılması. Sırlama fırınının yerleştirilmesi ve pişirimi. | |
5 | Mozik pano çalışmasına başlanması. | |
6 | Mozaik pano çalışmasına devam. Pano rölyeflerinin elden geçirilmesi, rötüşlarının yapılması. | |
7 | Fırında bisküi ye hazırlanan panonun fırına yerleştirilmesi. | |
8 | Fırın yerleştirmek ve pişirim yapmak. | |
9 | Açık alanda kullanılmak üzere soyut araştırmalar yapılarak bahçe heykelinin eskizlerinin hazırlanması. | |
10 | Kabul edilen eskizin maketinin değerlendirilmesi. | |
11 | Kabul edilen eskizin maketinin değerlendirilmesi. | |
12 | Bahçe heykelinde uygulamaya geçiş | |
13 | Bahçe heykelinin içinin boşaltılması. | |
14 | Bahçe heykeline devam ve rötüş. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Seramik Yapıyoruz, Susan Peterson, Jan Peterson, Çev: Sevim Çizer |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 30 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 5 | 40 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 242 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |