Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim Psikolojisi GIT 328 6 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM
Dersi Verenler Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders, psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü ortaya koymayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders, psikoloji sahasındaki gelişmeleri ve bu gelişmelerin iletişim disiplini üzerindeki etkilerini kapsamaktadır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim ve psikoloji disiplini arasındaki bağlantıyı kavrar. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 İnsan duygu, düşünce ve davranışlarına etki eden faktörleri anlar. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 İletişim psikolojisi ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
5 Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü örneklerler açıklar. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması
2 İletişim psikolojisi kavramının açıklanması
3 Charles Darwin ve insan davranışları
4 Sigmund Freud ve bilinçaltı
5 Gustave Le Bon ve kitleler psikolojisi
6 Edward Bernays ve rıza mühendisliği
7 Propaganda ve ikna
8 Philip Zimbardo ve Stanley Milgram deneyleri
9 Frans de Waal ve empati
10 Geoffrey Miller ve tüketimin evrimi
11 Duygusal kapitalizm
12 Davranışsal ekonomi
13 Nörobilim ve psikoloji
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bernays, Edward (1947). The Engineering of Consent. Annals of  the American Academy of Political and 

        Social Science 250 , 1, s. 113-120. https://doi.org/10.1177%2F000271624725000116

Darwin, Charles. Türlerin Kökeni. Öner Ünalan (çev.). Ankara: Onur Yayınları.

De Waal, Frans. (2014). Empati Çağı: Daha Anlayışlı Bir Toplum için Doğadan Dersler. İstanbul:                

          Akılçelen Kitaplar.

De Vos, Rich. (1996). Şefkatli Kapitalizm.  A. Aktegin Sal (çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık.

Freud, Sigmund. (2018). Bilinçaltı. İstanbul: Dorlion Yayınları.

Illouz, Eva. (2011). Soğuk Yakınlıklar: Duygusal Kapitalizmin Şekillenmesi. Ö. Çağlar Aksoy (çev.).

           İstanbul: İletişim Yayınları.

Le Bon, Gustave. (1997). Kitleler Psikolojisi. İstanbul: Hayat Yayıncılık.

Lupton, Deborah. (2002). Duygusal Yaşantı: Sosyo-Kültürel Bir İnceleme. Cemal, M. (çev.).  

           İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Mestroviç, Stjepan. G. (1999). Duyguötesi Toplum. Yılmaz, A. (çev.). İstanbul:  Ayrıntı   

           Yayınları.

Miller, Geoffrey. (2009).  Tüketimin Evrimi. Gülçin Vardar (çev.). İstanbul:  Alfa Bilim.

Renvoise, Patrick. (2016). Nöro Marketing. İstanbul: Mediacat Yayınları.

Zimbardo, Philip. (2015). Şeytan Etkisi. Canan Coşkun (çev.). İstanbul: Say Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5