Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üç Boyutlu Tasarım ve Modelleme GIT 301 5 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA
Dersi Verenler Arş.Gör. SEMRA ÇAM,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin 3b modelleme yapımını öğrenmesi amaçlanmaktadır. Cinema 4D ve Blender programını kullanarak öğrenciler 3 boyutlu modelleme ve tasarım üretimine giriş yapacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu derste sıfırdan başlayıp 3 boyutlu modelleme, referans görsellerle çalışma, modellenen nesnelerin fiziksel özelliklerini oluşturma, nesneleri kaplama, ışıklandırma ve render konuları işlenmektedir. 3b tasarımlar ve animasyonlar oluşturma sürecinde kullanılan çağdaş yöntemler öğretilmektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 3 boyutlu model ve animasyon oluşturma mantığını açıklayabilir Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Cinema 4D ve Blender programlarında 3boyutlu tasarımlar modellemeyi öğrenir Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma, Proje / Tasarım, Ödev,
3 Cinema 4D ve Blender programlarında kaplama, ışık, kamera ve render uygulamalarını öğrenir Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma, Proje / Tasarım, Ödev,
4 Üç boyutlu sayısal modelleme ile görsel projelere farklı yaklaşımlar ve çözümler üretebilmeyi öğrenir Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma, Proje / Tasarım, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Geçmişten günümüze sayısal ortamda modelleme kavramı
2 3b tasarım ve modelleme yazılımlarına (Cinema 4D, Blender) giriş, arayüz tanıtımı
3 3b modelleme çeşitleri ve teknikleri (Nurbs ile dış yüzey oluşturarak, polygon ile örerek, yada ekleme yaparak, deformasyon ile modelleme, subdiv ile detaylandırma vb.)
4 Katı modelleme
5 Organik modelleme
6 Kaplama, renklendirme ve dokulandırma
7 Işıklandırma teknikleri ve ambiyans yaratımı
8 Kamera teknikleri ve sahne oluşturma
9 Render alma yöntemleri
10 3b hareket kavramı ve animasyona giriş
11 Görsel efekt, simülasyon ve partikül sistemlerine giriş
12 Proje değerlendirmesi
13 Proje değerlendirmesi
14 Proje teslimi ve sunumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek.
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak.
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak.
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 30
2. Proje / Tasarım 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 30 30
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,04
Dersin AKTS Kredisi 6