Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje Tasarımı II (Reklam Tasarımı Atölyesi II) GIT 342 6 3 + 2 4 9
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. SAVAŞ YAVUZ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ODUNCU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin farklı konularda çeşitli mecralar kullanarak yaratıcı metin, görsel ve strateji oluşturabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Farklı projelerde reklam ortam ve tekniklerinin kullanımı, farklı hedef kitlelelere uygun çözüm üretebilme, problemi tanımlayabilme ve yaratıcı çözümler üretme, planlanan yaratıcı çalışmanın sunumu

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı problemleri yaratıcı yaklaşımla çözebilir Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Reklam ortam ve araçlarına uygun tasarım yapabilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Planladığı yaratıcı fikri uygulanabilir hale getirebilir Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğinin sunulması
2 Birinci projenin verilmesi
3 Birinci proje ile ilgili önerilerin tartışılması
4 Birinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin teslimi
5 Birinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin uygulanması
6 Birinci projenin teslimi ve ikinci projenin verilmesi
7 İkinci proje ile ilgili önerilerin tartışılması
8 İkinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin teslimi
9 İkinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin uygulanması
10 İkinci projenin teslimi ve final projenin verilmesi
11 Final projesi ile ilgili önerilerin tartışılması
12 Final projesi ile ilgili geliştirilen önerilerin teslimi
13 Final projesi ile ilgili geliştirilen önerilerin uygulanması
14 Final projesinin teslimi ve sunumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek.
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak.
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak.
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
3. Ödev 25
1. Ara Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 1 25 25
Proje / Tasarım 1 25 25
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 214
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,56
Dersin AKTS Kredisi 9