Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi II (Film /Video Tasarımı II) GIT 408 8 0 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri GİT 407 BİTİRME PROJESİ I (FİLM /VİDEO TASARIMI PROJESİ I)
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT KABAŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı Öğrencilerin görsel dili yaratıcı ve yetkin bir şekilde kullanarak özgün ve bütünlüklü bir film ortaya koymaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu derste öğrenciler, bir film projesi geliştirir ve özgün bir yapıt ortaya koyarlar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci bir film projesini ayrıntılı bir biçimde geliştirir. Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
2 Bir konuyu ya da hikayeyi görsel dile aktarır. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
3 Film dilini kendini ifade aracı olarak yaratıcı biçimde kullanır. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
4 Film yapımının tüm aşamalarında deneyim kazanır. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
5 Özgün bir yapıt oraya koyar. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uygulama alanının/mecrasının/ türünün/ formatının netleştirilmesi ve üretim sürecine geçiş için hazırlıkların yapılması
2 Proje konusuna göre teknik ekipmanın belirlenmesi ve temini (bütçe hesabı)
3 Proje çekimi / üretimi ve sürecin tez formatında raporlanması
4 Proje çekimi / üretimi
5 İlk çekimlerin / üretimlerin değerlendirilmesi ve notlandırma (1. not)
6 Proje çekimi / üretimi
7 Proje çekimi / üretimi
8 Proje sürecinin genel değerlendirmesi, yapılan üretimlerin teslimi ve yazılı raporun notlandırılması (2. Not)
9 Proje çekimlerinin / üretiminin bitirilmesi
10 Çekim sonrası / üretim süreci sonrası düzenlemelerin yapılması (post-processing)
11 Çekim sonrası / üretim süreci sonrası düzenlemelerin yapılması (post-processing) ve tamamlanması
12 Post-processing sonrası üretimlerin değerlendirilmesi (3.not)
13 Bitirme projesi metni sonuç ve öneriler bölümünün yazılması
14 Yazımı düzeltilmiş proje metninin basımı ve uygulamanın teslimi. (4.not)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Blain Brown, Hil Yayınları / Sinema Dizisi

Film Dilinin Grameri 1 Durağan Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları

Film Dilinin Grameri 2 Oyuncu Hareketli Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları

Film Dilinin Grameri 3 Oyuncu ve Kamera Hareketli Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları

Yazmak Eylemi, Ferit Edgü, Sel Yayıncılık

Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, Feridun Akyürek, MediaCat Kitapları

Film Sanatı, David Bordwell , De Ki Yayınları / Sinema Tarihi-Kuramı Dizisi

Film Dili, Robert Edgar-Hunt, John Marland, Steven Rawle, Literatür Yayıncılık

Kısa Film Senaryosu Yazmak, Patrick Nash, Kalkedon Yayıncılık / Sinema Kitaplığı Dizisi

Film Çalışmaları, Andrew M. Butler, Kalkedon Yayıncılık

Kısa Film Yazmak, Ken Dancyger, Pat Cooper, Es Yayınları

Film, Biçim ve Kültür, Robert Kolker, De Ki Yayınları

Sinema ve Videoda Kısa Film 1. Kitap Yapım Öncesi, Peter W. Rea, David Irving, Es Yayınları

Sinema ve Videoda Kısa Film 2. Kitap Yapım, Peter W. Rea, David Irving, Es Yayınları

Film Yapmak Üzerine, James Broughton, Altıkırkbeş Yayınları

Sinema ve Televizyon İçin Aydınlatma Tekniği, Gerald Millerson, Es Yayınları

Sanat Sineması Üzerine, Ali Karadoğan, De Ki Yayınları

Mühürlenmiş Zaman, Andrey Tarkovski, Agora Kitaplığı

Belgesel ve Deneysel Sinema(Sinemanın İlkleri)Durmuş Akbulut, Etik Yayınları / Sanat Dizisi

Belgesel Film Üstüne Yazılar, Nilüfer Pembecioğlu, Ebabil Yayıncılık
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Proje / Tasarım 1 10 10
Final 1 25 25
Ödev 3 10 30
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,16
Dersin AKTS Kredisi 5