Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İletişimi GIT 421 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Pazarlama iletişimi kavramlarını oluşturan unsurları anlamak, analiz edebilmek.
Dersin İçeriği Pazarlama iletişimi kavramı, iletişim ve pazarlama kavramı, uygulama alanları, planlaması ve organizasyonu, pazarlama ileitşimi uygulama örnekleri ve uygulamaların etik yönü
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama iletişimi kavramlarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi yöntem ve araçlarını kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
3 Pazarlama iletişimi unsurlarını kullanarak süreci planlayabilir. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
4 İletişim kavramını pazarlama unsurları ile değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişim ve Pazarlama İletişimi Kavramları
2 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
3 Tutundurma Karması (Reklam, Halkla İlişkiler)
4 Tutundurma Karması (Satış tutundurma, Kişisel Satış)
5 Pazarlama Karması ve Pazarlama İletişimi
6 Pazarlama Karması ve Pazarlama İletişimi
7 Tüketici Odaklı Pazarlama Yaklaşımları (Doğrudan Pazarlama, İnternette pazarlama,sponsorluk)
8 Tüketici Odaklı Pazarlama Yaklaşımları (Marka yönetimi ve marka yerleştirme, amaca yönelik pazarlama, ticari fuarlar ve sergiler)
9 Tüketici Odaklı Pazarlama Yaklaşımları (İlişki Pazarlaması, Ağızdan ağıza pazarlama, viral pazarlama, sosyal pazarlama, dijital pazarlama,nöropazarlama)
10 Pazarlama İletişimi Uygulamalarının Planlanması ve Organizasyonu
11 Pazarlama İletişimi Uygulamaları
12 Pazarlama İletişimi Uygulamaları (Öğrenci Sunumları)
13 Pazarlama İletişimi Uygulamaları (Öğrenci Sunumları)
14 Pazarlama İletişimi ve Etik
Kaynaklar
Ders Notu Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı, Mine Oyman/2013
Pazarlama İletişiminde Sihirli Dokunuşlar, İzzet Bozkurt,2013
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek.
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak.
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak.
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 50
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 15 15
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,68
Dersin AKTS Kredisi 5