Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Afetler ve Çevre Sorunları AFY 018 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BEYTULLAH EREN
Dersi Verenler Doç.Dr. BEYTULLAH EREN,
Dersin Yardımcıları

Dr.Öğr.Üyesi BEYTULLAH EREN

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Afetler sonrasında ortaya çıkan çevresel sorunlarının neler olduğunu, nasıl üstesinden gelineceğini ve alanla ilgili temel kavramları bilen, bu sorunların sebep, etki ve sonuçlarınının kavranmasını sağlamak.

 

Dersin İçeriği

Afetler ve sonrasında oluşan çevresel sorunların değerlendirilmesi. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Afet ve türleri hakkında bilgi sahibi olmak Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Afet yönetiminin evrelerini kavramak Tartışma, Anlatım, Sınav,
3 Afetler sonrası meydana gelen çevresel sorunları kavramak Örnek Olay, Anlatım, Sınav, Ödev,
4 Çevresel sorunlaraçözüm önerileri geliştirmek Örnek Olay, Anlatım, Performans Görevi, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Afet, afet türleri ve afet yönetimine giriş
2 Jeolojik afetler
3 Klimatik afetler
4 Bijolojik afetler
5 Sosyal afetler
6 Teknolojik afetler
7 Afetler sonrasında meydana gelen çevresel sorunların değerlendirilmesi
8 Afetler sonrasında meydana gelen çevresel sorunların değerlendirilmesi
9 Türkiyede ve Dünyada yaşanan afetlerin incelenmesi
10 Öğrenci Seminer Sunumları
11 Öğrenci Seminer Sunumları
12 Öğrenci Seminer Sunumları
13 Öğrenci Seminer Sunumları
14 Öğrenci Seminer Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Ders Sunumları öğrenci ile paylaşılacaktır.

Ders Kaynakları

Smith, K., 2000, Environmental Hazards: Assessing Risk and Reducing Disaster, Routledge, 420 pp, ISBN-10: 0415224640.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Afet Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi
3 Problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
5 Afet Yönetiminde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
12 Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ödev 1 8 8
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6