Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikrobiyoloji | SHE 107 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İHSAN HAKKI ÇİFTCİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Hemşirelik ve Ebelik öğrencilerinin; Tıbbi Mikrobiyolojinin alanına giren mikroorganizmaları ve bu mikroorganizmaların genel özelliklerini ile nasıl hastalık oluşturduklarını ve klinik önemlerini öğrenmelerinin sağlanması amaçlanmaktadır
|
Dersin İçeriği | Mikroorganizmalar,(bakteriler,virüsler, mantarlar,protozoonlar,helmintler, arthropodalar), bu mikroorganizmaların neden olduğu enfeksiyonlar ve bu enfeksiyonlardan korunma yolları nelerdir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi mikrobiyoloji giriş, tanımlar ve mikroorganizmaların sınıflandırılması konularını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Bakteriler, Tanımlanması,Üremesi ve Genetik yapısını öğrenir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Antisepsi nedir öğrenir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Antimikrobik kemoterapötik maddeler nedir ve sınıflandırılması, Bakterisit, Bakteriyostatik ve Seçici Tok etki nedir, MİK ve MBK değerleri nedir öğrenir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Viroloji, Mikoloji konularını öğrenir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Parazitoloji nedir, Protozoonlar nedir öğrenir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Helmintler ve Arthropodalar nedir öğrenir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
8 | Günümüz Mikrobiyolojik Tanı testleri nelerdir (PCR,Elisa,Kültür..vb....) öğrenir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi mikrobiyoloji giriş, tanımlar ve mikroorganizmaların sınıflandırılması | |
2 | Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Antisepsi | |
3 | Temel Bakteriyoloji , Bakterilerin yapısı, Üremeleri | |
4 | Bakterilerin Metabolizması ve Besin ihtiyacı | |
5 | Bakteri Genetiği | |
6 | Antimikrobik kemoterapötik maddeler nedir ve sınıflandırılması, Bakterisit, Bakteriyostatik ve Seçici Tok etki nedir, MİK ve MBK değerleri nedir | |
7 | İmmünoloji ve Bağışıklık Sistemi | |
8 | Viroloji | |
9 | Mikoloji | |
10 | Parazitoloji | |
11 | Protozooloji ve günümüzde görülen kanıta dayalı sık görülen Protozoal hastalıklar nelerdir | |
12 | Helmintoloji ve günümüzde görülen kanıta dayalı sık görülen Helmintlere bağlı hastalıklar nelerdir | |
13 | Arthropoda ve günümüzde görülen kanıta dayalı sık görülen Arthropodalara bağlı hastalıklar nelerdir | |
14 | Günümüz Mikrobiyolojik Tanı testleri nelerdir (PCR,Elisa,Kültür..vb....) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | 1-Temel Mikrobiyoloji ve Parazitoloji ( Ed; Prof.Dr Kaya Kılıçturgay ) 5-Genel Tıp Mikrobiyolojisi ve İnfeksiyon Hastalıkları Bilimi (Prof Dr Ekrem Kadri Unat İstanbul Üni. Tıp Fak yayınları 6-Jawetz E,Melnick JL,Adelberg EA,Brooks GF,Butel JS,Ornston LN 7-Medical Microbiology 1989
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |