Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Meslekte Eğitim SHE 305 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. IŞIK ATASOY
Dersi Verenler Öğr.Gör. IŞIK ATASOY,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencinin sağlıklı yada hasta bireylerin gereksinimlerine yönelik olarak sağlığı geliştirme, hastalıklardan korunma, tedavi ve rehabilitasyona yönelik sağlık eğitimi programlarında bilgi,beceri ve tutum kazandırmak


 

Dersin İçeriği

Hemşirelikte öğretimde temel kavramlar, sağlık eğitimi tanımı ve özellikleri,  çocuk eğitimi, yetişkin eğitimi, yaşlı eğitimi: farklar ve dikkat edilecek noktalar, eğitim araç gereçleri, materyal geliştirme, öğretim yöntem ve teknikleri, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, hizmet içi eğitim konularını içermektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını, hemşirelik eğitiminin bu yapı içindeki yerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
2 Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
3 Eğitimde kullanılan görsel işitsel araçları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Uygun öğretim ortamı hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Meslekte öğretim ve öğretime ilişkin sorunları sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Hasta ve ailesinin eğitimini planlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
7 Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgi, beceri ve tutumları kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
8 Mesleğin tarihsel gelişimini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
9 Hemşirelikte bilgi sistemlerini kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
10 Hemşirelikle ilgili innovatif gelişmeleri takip eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
11
12
13
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim ve öğrenimle ilgili temel kavramlar
2 Ülkemizde hemşirelik eğitiminin tarihçesi
3 Dünyada ve Türkiye de hemşirelik eğitimi
4 Öğrenme kuramları
5 Öğrenmeyi etkileyen faktörler
6 Yaşam boyu öğrenme (Pedagojik ve androgojik yaklaşım)
7 Hasta ve yakınlarının eğitimi
8 Mesleki öğretimde hemşirenin eğitimci rolü
9 Hizmet içi eğitim
10 Hemşirelikte Bilişim
11 Öğretimde etkili sunum yöntem ve teknikleri (anlatma, vaka çalışması,role play,beyin fırtınası,tartışma,simülasyon,altı şapkalı düşünme tekniği,istasyon yöntemi)
12 Eğitimde iletişim tekniklerini kullanma
13 Öğrenme için uygun ortam oluşturma
14 Sağlık eğitiminde e- öğrenme ve uzaktan eğitim(e-öğrenme araçları,sağlık eğitiminde e- öğrenmenin yarar ve kısıtlılıkları,eğitimci ve öğrenci açısından e- öğrenme
Kaynaklar
Ders Notu

Basılmamış ders notları

Ders Kaynakları

-Hacıalioğlu Nazlı. Hemşirelikte öğretim öğrenme ve eğitim, Nobel tıp kitapevleri, (2011)

.-Hesapçıoğlu, M. Öğretim ilke ve yöntemleri, Beta Basın Yayın Dağıtım A.Ş, (2016)

-Pektekin,Ç;  Akın S; Esen  C; Oğuz G;Şen M, Tavukçu E; Uzpak R; Dursun İ. Sağlık Bilimlerinde Eğitim, İstanbul Tıp kitapevi, (2020).

--Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık.

 

-Güncel internet kaynakları

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. X
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. X
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. X
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. X
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. X
8 Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir.
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
3. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 6 12
Final 1 20 20
Ödev 1 8 8
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4