Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Adli Ebelik EBE 208 4 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü ZEYNEP SUVER
Dersi Verenler ZEYNEP SUVER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Adli ebelik alanına ilişkin bilgi kazanmak.

Dersin İçeriği

Adli ebelik alanına ilişkin adli tıp konuları anlatılır, bireye yönelik şiddet, aile içi şiddet, cinsel saldırılar, çocuk istismarı, delillendirme ve sağlık personelinin sorumlulukları ebelik uygulaması kapsamında işlenir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Adli ebelik alanına ilişkin adli tıp konularını bilir ve uygular.
2 Gebelik, doğum ve ölü doğumlarda ebenin görevlerini bilir
3 İstismar bulgularını ve aile içi şiddet konularını ve yapılması gerekenleri bilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Adli ebeliğe giriş Okuma, araştırma
2 Ölümün adli ve hukuki boyutu
3 Çocuk Ölümleri Okuma, araştırma
4 Hukuk sistemi, Hukuki sorumluluklar ve olası sonuçları Okuma, araştırma
5 Gebelik, doğum ve ölü doğumlar
6 Adli Travmatoloji I Okuma, araştırma
7 Ara sınav
8 Adli Travmatoloji II Okuma, araştırma
9 Kimliklendirme ve Adli DNA analizleri
10 İstismar ve Aile içi şiddet Okuma, araştırma
11 Adli psikiyatri Okuma, araştırma
12 Ebelik ve malpraktis davaları Okuma, araştırma
13 Ödev Sunumları I
14 Ödev Sunumları II
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Jones SR, Symon A. Ethics in midwifery.2nd Edition. Elsevier Limited; 2000. p. 3-187.

Savaş H, Ebelerin hukuki sorumluluğu Ankara barosu 3. Sağlık hukuku kurultayı 7-8 mayıs 2010. Ankara barosu yayınları, Ankara,s.485-90

Hammer R. Caring İn Forensic Nursing: Expanding The Holistic Model, Journal Of Psychosocial Nursing & Mental Health Services. Academic Research Library. 2000.p.18-20.

Arabacı L, Karadağlı A. Hemşire ve ebelerin kadına yönelik şiddet belirtilerini tanımalarına ilişkin ölçek geliştirme. Sağlık ve Toplum 2006; 16(2):101-112.

Sevde, A. K. S. U. Adli Ebelik. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 4(3), 277-284.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. X
2 Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. X
5 Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. X
6 Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. X
7 Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. X
8 Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. X
9 Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Seminer) 2 5 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 54
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,16
Dersin AKTS Kredisi 2