Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ebelikte Eğitim Becerileri SHE 220 4 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri

---

Önerilen Seçmeli Dersler

---

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. IŞIK ATASOY
Dersi Verenler Öğr.Gör. IŞIK ATASOY,
Dersin Yardımcıları

---

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencinin sağlıklı yada hasta bireylerin gereksinimlerine yönelik olarak sağlığı geliştirme, hastalıklardan korunma, tedavi ve rehabilitasyona yönelik sağlık eğitimi programlarındabilgi,beceri ve tutum kazandırmak

 

Dersin İçeriği

Sağlıklı yada hasta bireylerin gereksinimlerine yönelik olarak sağlığı geliştirme, hastalıklardan korunma, tedavi ve rehabilitasyona yönelik sağlık eğitimi programlarını planlama,yürütme ve değerlendirme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını, hemşirelik eğitiminin bu yapı içindeki yerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Eğitimde kullanılan görsel işitsel araçları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Uygun öğretim ortamı hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Meslekte öğretim ve öğretime ilişkin sorunları sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Hasta ve ailesinin eğitimini planlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
7 Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgi, beceri ve tutumları kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
8 Ebelikle ilgili innovatif gelişmeleri takip eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim ve öğrenimle ilgili temel kavramlar
2 Öğrenme kuramları.
3 Öğrenmeyi etkileyen faktörler
4 Mesleki öğretimde ebenin eğitimci rolü
5 Hasta ve yakınlarının eğitimi
6 Yaşam boyu öğrenme ve hizmet içi eğitim
7 Ülkemizde ebelik eğitiminin tarihçesi
8 Sağlık eğitiminde kullanılan araç-gereçler ve önemi
9 Dünyada ve Türkiye de ebelik eğitimi
10 Ebelikte Bilişim
11 Öğretimde etkili sunum yöntem ve teknikleri
12 Eğitimde iletişim tekniklerini kullanma
13 Öğrenme için uygun ortam oluşturma
14 İnovative materyal hazırlama
Kaynaklar
Ders Notu

Basılmamış Ders Notları

 

Ders Kaynakları

-Hesapçıoğlu, M. Öğretim ilke ve yöntemleri, Beta Basın Yayın Dağıtım A.Ş.

-Hacıalioğlu Nazlı.Hemşirelijkte öğretim öğrenme ve eğitim, Nobel tıp kitapevleri, 2011.

-Güncel internet kaynaklar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. X
2 Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. X
5 Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. X
6 Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. X
7 Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. X
8 Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir.
9 Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 2 4
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 57
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,28
Dersin AKTS Kredisi 2