Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ebelikte Eğitim Becerileri | SHE 220 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | --- |
Önerilen Seçmeli Dersler | --- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, |
Dersin Yardımcıları | --- |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin sağlıklı yada hasta bireylerin gereksinimlerine yönelik olarak sağlığı geliştirme, hastalıklardan korunma, tedavi ve rehabilitasyona yönelik sağlık eğitimi programlarındabilgi,beceri ve tutum kazandırmak
|
Dersin İçeriği | Sağlıklı yada hasta bireylerin gereksinimlerine yönelik olarak sağlığı geliştirme, hastalıklardan korunma, tedavi ve rehabilitasyona yönelik sağlık eğitimi programlarını planlama,yürütme ve değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını, hemşirelik eğitiminin bu yapı içindeki yerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Eğitimde kullanılan görsel işitsel araçları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Uygun öğretim ortamı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Meslekte öğretim ve öğretime ilişkin sorunları sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Hasta ve ailesinin eğitimini planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgi, beceri ve tutumları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
8 | Ebelikle ilgili innovatif gelişmeleri takip eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve öğrenimle ilgili temel kavramlar | |
2 | Öğrenme kuramları. | |
3 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | |
4 | Mesleki öğretimde ebenin eğitimci rolü | |
5 | Hasta ve yakınlarının eğitimi | |
6 | Yaşam boyu öğrenme ve hizmet içi eğitim | |
7 | Ülkemizde ebelik eğitiminin tarihçesi | |
8 | Sağlık eğitiminde kullanılan araç-gereçler ve önemi | |
9 | Dünyada ve Türkiye de ebelik eğitimi | |
10 | Ebelikte Bilişim | |
11 | Öğretimde etkili sunum yöntem ve teknikleri | |
12 | Eğitimde iletişim tekniklerini kullanma | |
13 | Öğrenme için uygun ortam oluşturma | |
14 | İnovative materyal hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Basılmamış Ders Notları
|
Ders Kaynakları | -Hesapçıoğlu, M. Öğretim ilke ve yöntemleri, Beta Basın Yayın Dağıtım A.Ş. -Hacıalioğlu Nazlı.Hemşirelijkte öğretim öğrenme ve eğitim, Nobel tıp kitapevleri, 2011. -Güncel internet kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | ||||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |