Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlk Yardım ve Acil Bakım | SHE 204 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖZNUR ADADIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Ani hastalıklar,kazalar gibi durumlar ve afetlerde bireylerin yaşamını kurtarmak,sakatlıkları önlemek ya da sınırlandırmak amacıyla yerinde ve zamanında alınacak önlemler konusunda yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Temel ilk yardım ilkeleri ve uygulamaları - Acil bakım gerektiren durumlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Acil ve İlk Yardımın anlamını bilir,önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Temel ilk yardım uygulamalarını yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Acil durumları tanılayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Acil durumlarda gerekli uygulamaları yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | İleri kardiyak yaşam desteğini başlatabilme | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk yardım ve acil bakım uygulamalarının tanımı ve kanıt temelli yaklaşımlar | literatür tarama |
2 | Temel yaşam desteğinin sağlanması | literatür tarama |
3 | Kanamalarda ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | literatür tarama |
4 | Yaralanmalarda ilk yardım | literatür tarama |
5 | Kırık ve çıkıklarda ilk yardım | literatür tarama |
6 | Boğulmalarda ilk yardım | literatür tarama |
7 | Zehirlenmelerde ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | literatür tarama |
8 | Yanık,elektrik çarpması,donmalar,sıcak çarpmasında ilk yardım | literatür tarama |
9 | Hayvan ve insan ısırmalarında ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | literatür tarama |
10 | Göz, burun ve kulağa yabancı cisim kaçmasında ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | literatür tarama |
11 | Şokta ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | literatür tarama |
12 | Diğer acil durumlarda ilk yardım ve acil bakım uygulamaları (Solunum acilleri) | literatür tarama |
13 | Diğer acil durumlarda ilk yardım ve acil bakım uygulamaları (Kardiyovasküler aciller) | literatür tarama |
14 | Diğer acil durumlarda ilk yardım ve acil bakım uygulamaları (Nörolojik aciller) | literatür tarama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
İlk yardım ve acil bakım dersinin basılmamış ders notları
|
Ders Kaynakları | Erişkinlerde Acil Bakım; Prof. Dr. Fatma Eti Aslan, Prof. Dr. Nermin Olgun;2014;Güneş Tıp Kitabevleri
Üniversiteler, Hemşirelik Fakülteleri ve SHMYO'lar için İlk YardımÖğr. Gör. Gürkan Özel, Yrd. Doç. Dr. Betül Akbuğa Özel, Yrd. Doç. Dr. Cihangir Özcan, Uz. Muammer Sarugan; 2016; Güneş Tıp Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 60 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |