Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Normal Gebelik ve Bakım | EBE 203 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Kadın üreme organlarının anatomi ve fizyolojisi, gebeliğin fizyolojisi ve gebelikte oluşan değişiklikleri öğretmek. |
Dersin İçeriği | Doğuma ilişkin temel kavramların öğrenilmesini takiben, Üreme organlarını, fizyolojisini ve gebeliğin fizyolojisi için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin ders ve hastane ortamında kazandırılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğum bilgisine ilişkin temel kavramları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Kadın ve erkek üreme organlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Gebe kadına sağlığını yükseltme ve kendisinde oluşan sistemik ve psikolojik değişiklikler hakkında eğitim verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Doğum öncesi bakımı bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
5 | Gebelikte görülen fizyolojik, psikolojik ve metabolik değişiklikler hakkında yeterli bilgi sahibi olur ve bakım uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın ve erkek üreme sistemi anatomisi | Literatür taraması |
2 | Üreme sisteminin fizyolojisi | Literatür taraması |
3 | Prekonsepsiyonel dönem | Literatür taraması |
4 | Gebeliğin fizyolojisi | Literatür taraması |
5 | Gebeliğin fizyolojisi | Literatür taraması |
6 | Embriyo/Fetüsün büyüme ve gelişimi | Literatür taraması |
7 | Gebenin değerlendirilmesi | Literatür taraması |
8 | Gebelikte beslenme | Literatür taraması |
9 | Gebelikte sistemik değişiklikler | Literatür taraması |
10 | Gebelikte sistemik değişiklikler | Literatür taraması |
11 | Gebelikte görülen psikolojik ve metobolik değişiklikler | Literatür taraması |
12 | Gebelik teşhisi, Gebelik ve doğum tarihinin hesaplanması | Literatür taraması |
13 | Fetal sağlığın değerlendirilmesi | Literatür taraması |
14 | Ödevlerin sunumu ve dersin genel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | 1. Taşkın, L.; Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 1997 6. Doğum Öncesi Bakım I- (Ed. Kıymet Yeşilçiçek ÇAlık, Fatma COşar Çetin), İstanbul Medikal Yayıncılık, 2018 7. Doğum Öncesi Bakım II- (Ed. Kıymet Yeşilçiçek ÇAlık, Fatma COşar Çetin), İstanbul Medikal Yayıncılık, 2018 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | ||||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |