Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikroişlemci ve Mikrodenetleyici Uygulamaları II | EBO 422 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir gömülü sistem tasarımında izlenecek adımları belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, | Sınav, |
2 | Sistemi oluşturan elamanların seçimi ve maliyet analizi yapar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Sistemin tasarlanmasında kullanılacak yazılım ve donanım ihtiyaç analizi ve seçimi yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Gömülü sistemlerin test edilmesi ve üretim aşamalarını gerçekler | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Gömülü sistem arıza ve hatalarının çözümler | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Gömülü sistemlerin programlamasını yapar | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrodenetleyici geliştirme ortamları | |
2 | Mikrodenetleyici benzetim ortamları | |
3 | C ile Mikrodenetleyici programlama | |
4 | C ile Mikrodenetleyici programlama | |
5 | Temel Giriş-Çıkış Uygulamaları: Anahtar takımı, LED takımı | |
6 | Optoelektronik uygulamalar : 7-parçalı göstergeler | |
7 | Optoelektronik uygulamalar | |
8 | Zamanlayıcı ve Sayıcı Uygulamaları | |
9 | Seri haberleşme uygulamaları | |
10 | Kesme tabanlı program geliştirme | |
11 | Arasınav | |
12 | ADC ve DAC kullanımı | |
13 | Adım motor uygulamaları | |
14 | LCD gösterge uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mikrodenetleyici Uygulama Dersi Notları Sakarya Üniversitesi, |
Ders Kaynakları | 1. C ile Mikrodenetleyici Uygulamaları, A.T.Özcerit, M.Çakıroğlu,C.Bayılmış, 2005,Papatya Yayıncılık 2. The 8051 Family of Microcontrollers, R.H. Barnett, 1995, P.Hall 3. The 8051 Microcontroller, I.Scott MacKenzie, 1995, P.Hall 4. Programming and Interfacing the 8051, S.Yeralan, A. Ahluwalia, 1995 Addison Wesley 5. Microprocessor and Microcontroller Fundamentals, William Kleitz, 1998, Prentice Hall 6. Programming and Customizing the 8051 Microcontroller, Myke Predko, 1999, Mc Graw Hill 7. İnternet Siteleri http://www.8052.com http://www.8051turk.com http://www.keil.com http://www.atmel.com |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |