Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Conflıct Studıes: Afrıca | ULI 468 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AYLA AKDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Afrika kıtasında meydana gelen iç savaşları incelemek, sebep-sonuç iliksilerini irdelemek ve örnek olaylar arasında karsılaştırma yapmayı sağlamak. Examine civil wars, the causes and conequences of civil wars in Africa, and compare case studies. |
Dersin İçeriği | Afrika´da meydana gelen iç savaşlar için sebep sonuç ilişkisi geliştirebilmek amacı ile temel teorilerden yola çıkarak örnek olaylar çerçevesinde iç savaşlar hakkında bilgi verilerek, analiz üzerinde yoğunlaşmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Afrika´daki iç savaşları yakından tanımak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Ödev, Performans Görevi, |
2 | Afrika´daki iç savaşların nedenlerine yakindan bakmak | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Genel olarak ic savaslarin sebeplerinin Afrika kitasina uyarlanabilirligini irdelemek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ´Africa´s missing billions? | 1 |
2 | History and Economy of region | 2, 3, 4 |
3 | State and political hegemony | 5, 9 |
4 | Democracy and democratization | ayrica verilecektir |
5 | Causes of civil war | 6, 7, 8 |
6 | Ethnicity and Economy | 6, 7, 8 |
7 | Political Institutions and process | 9, 10 |
8 | Exam Week | |
9 | I: Angola (UNITA, Cabinda), Ethiopia (Oromo, Tigray), Guinea | ayrica verilecektir |
10 | II: Congo-Brazzaville, Mali (Tuareg), Mauritania | ayrica verilecektir |
11 | III: Niger (Tuareg), Nigeria (Ijaw) | ayrica verilecektir |
12 | IV: Tanzania, Chad, South Sudan | ayrica verilecektir |
13 | V: Rwanda, Uganda | ayrica verilecektir |
14 | Comperative Methods, Comparing case Studies: aggregation and causal consectary |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. IANSA/Oxfam/Saferworld 2007: ?Africa?s missing billions? (PDF) 2. Fearon, J.D. & Laitin, D. D. 2003: Ethnicity, Insurgency, and Civil War. American Political Science Review 97, 75-90. 3. Sambanis, N. 2001: Do Ethnic or Nonethnic Civil Wars Have the Same Causes? Journal of Conflict Resolution 45, 259-282. 4. de Soysa, I. 2002: Paradise is a Bazar? Greed, Creed, and Governance in Civil War, 1989-1999, Journal of Peace Research 39, 395-416. 5. Azam, J.-P. 2001: The Redistributive State and Conflicts in Africa. Journal of Peace Research 38, 429-444. 6. Collier, P. & Hoeffler, A. 2004: Greed and Grievance in Civil War. Oxford Economic Papers 56, 563-595. 7. Ross, M. L. 2004: What Do We Know About Natural Resources and Civil War? Journal of Peace Research 41, 337-356. 8. Fearon, J.D. 2005: Primary Commodity Exports and Civil War. Journal of Conflict Resolution 49, 483-507. 9. Hegre, H., Ellingsen, T., Gates, S., Gleditsch, N.P. 2000: Towards a Democratic Civil Peace? Democracy, Political Change, and Civil War 1816-1992. American Political Science Review 95, 17-33. 10. Schneider, Gerald & Wiesehomeier, Nina 2006: Rules that Matter. Journal of Peace Research 45: 183-202. 11. Pennings, Paul, Keman, Hans, Kleinnijenhuis, Jan 2006: Doing Research in Political Science, London: Sage, Part I. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
14 | Uluslararası Güvenlik sorunlarını ve bu alana ilişkin teorik yaklaşımlarını inceleme | X | |||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | X | |||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | X | |||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | X | |||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |