Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Etiği | UFM 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Ender Büyüközkara, Arş. Gör. Bahadır Karadağ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim kavramını ve bunun etik kavramlarla ilişkisini kuramsal bir zeminde temellendirmek, örnek kuramsal yaklaşımları gözden geçirmek, bunların doğrultusunda eğitim pratiklerine dair etik farkındalık kazanmak. |
Dersin İçeriği | Eğitim ve Etik ilişkisi Rousseau ve Kant´ın Eğitim Anlayışları Eğitim Metodolojisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve etik ilişkisi | |
2 | Eğitim Felsefesi | |
3 | Rousseau ve Eğitim | |
4 | Hobbes ve Eğitim | |
5 | Kant ve Eğitim | |
6 | Öğrenci- eğitimci ilişkisi | |
7 | Öğrenci hakları | |
8 | Akademik Özgürlük | |
9 | Akademik Özgürlük | |
10 | Eğitimde fırsat eşitliği | |
11 | Eğitim ve İktidar | |
12 | Eğitim Metodolojisi | |
13 | Eğitim Metodolojisi | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ülken, H.Z, Eğitim Felsefesi,Ankara, 1965 Bilhan, S., Eğitim Felsefesi,Ankara, 1991 Felicity Haynes,Eğitimde Etik, İstanbul, 2002 Necmettin Tozlu, Eğitim Felsefesi, Ankara, 2003 Immanuel Kant, Eğitim Üzerine, İstanbul, 2006 J.J. Rousseau, Emile, İstanbul, 2011 İnayet Aydın,Eğitim ve Öğretimde Etik, 2012 Thomas Hobbes, Leviathan,İstanbul, 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
4 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemleri tespit edebilir. | ||||||
5 | İş hayatındaki etik problemler üzerine düşünebilir | ||||||
6 | Birçok toplumsal tartışmanın, felsefenin eleştirel yaklaşımıyla aydınlatılabileceğini kavrar. | ||||||
7 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemlere yapıcı bir katkı sağlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 163 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |