Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik MAT 101 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TALHA ZAFER
Dersi Verenler Doç.Dr. HAKKI BAĞCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, önlisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak.

Dersin İçeriği

Sayılar, cebir, denklemler, oran ve orantı, geometri, trigonometri, vektörler ile matrisler - determinantlar, limit, türev, ve integrale giriş

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sayma sayıları, doğal sayılar, tam sayılar ile aritmetik işlem yapabilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
2 Rasyonel ve ondalık sayılar ile aritmetik işlem yapabilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
3 Sıralama yapabilme,sıralama aksiyomlarını kullanabilme,sayı aralıklarını kullanabilme,sayıların mutlak değerini hesaplayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
4 Bir reel sayının üssünü, kökünü ve bunlar üzerindeki işlemleri yapabilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
5 Bir reel sayının üssünü, kökünü ve bunlar üzerindeki işlemleri yapabilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
6 Polinomlar ile işlem yapabilme,polinomları çarpanlara ayırabilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
7 Rasyonel ifadeleri en sade hale getirebilme,doğru ve ters orantı kurabilme,ortalama hesaplayabilme,yüzde hesaplarını yapabilme,olasılık hesaplayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
8 Denklem çözümlerinde kullanılan temel özdeşlikleri öğrenebilme,Birinci ve İkinci derece bir bilinmeyenli denklemler ile birinci dereceden iki bilinmeyenli denklemleri çözebilme, Birinci ve İkinci derece denklem ve eşitsizlikleri çözebilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
9 Birinci ve İkinci derece denklem ve eşitsizlikleri çözebilme,matris ve determinant kullanarak denklem çözebilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
10 Bağıntı ve Fonksiyon kavramlarını öğrenme, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
11 Bir fonksiyonun tanım ve değer kümesini bulabilme,Fonksiyonların temel özelliklerin öğrenerek bunları grafik çizimlerinde kullanabilme, Fonksiyon üzerinde işlemler yapabilme ve tersini bulabilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
12 Geometrik şekiller hakkında genel bilgilere sahip olma Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
13 Trigonometrik bağıntılarla işlem yapabilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
14 Türev ve İntegral kavramlarını anlayarak bunların basit mesleki uygulamalarını yapabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sayı kümeleri,tam sayılar ve dört işlem
2 Sayı kümeleri,rasyonel sayılar ve dört işlem
3 Sıralamalar,aksiyomlar,aralıklar,mutlak değer
4 Üslü,köklü ifadeler
5 Üslü,köklü ifadeler
6 Polinomlar,çarpanlara ayırma
7 Sadeleştirmeler,oran-orantı,ortalamalar,yüzde hesapları,olasılık hesapları
8 Denklemler ve eşitsizlikler
9 Denklemler,matris-determinant
10 ARA SINAV
11 Kümeler,fonksiyonlar
12 Fonksiyonlar,grafikler,geometrik şekiller
13 Trigonometri
14 Limit, türev ve integrale giriş
Kaynaklar
Ders Notu

[1]Mustafa Balcı,Temel Matematik Meslek Yüksek okulu ve Teknik Eğitim Fakülteleri için,İstanbul,2012

Ders Kaynakları

[2]Engin Bozacı, Sinan Çevik, Genel Matematik 1 Meslek Yüksekokulları İçin Matematik ve Çözümleri, Ankara, 2009

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Optisyenlik alanındaki temel ilkeleri teorik ve uygulama alanında kullanabilecek seviyede bilgi sahibi olur. X
2 Alanında verilen görevleri gerekli inisiyatifleri alarak bağımsız bir şekilde yürütür. X
3 Hastaları özenle karşılayarak, ona uygun optik gereçlerin sunumunu yapar. X
4 Optisyenlik alanında sahip olduğu bilgileri kullanarak reçete bilgilerini yorumlar. X
5 Mesleki yazılımlar ile amaca uygun diğer yazılım ve otomasyon sistemlerini kullanır. X
6 Reçete bilgilerinin içerdiği optik gereçleri amaca uygun, etik kurallara riayet ederek hazırlar. X
7 Gerekli gördüğünde alanındaki yanlışlıkların düzeltilmesi için ilgililere başvurur. X
8 İlgililerin isteği üzerine gerekli bilgilerin paylaşımını şeffaf bir şekilde gerçekleştirir. X
9 - Optisyenlik alanındaki yasal mevzuatın takibini yapar, ilgili mevzuatın güncel formatına uygun olarak kendini yeniler. X
10 İlgili mevzuatın maddelerine riayet ederek, optik müessesesi açmaya hak kazanır . X
11 Herhangi bir optik müessesesinde mesul müdür olmaya hak kazanır. X
12 Sağlık teknikerine uygun bilişsel ve davranışsal muhakeme yeteneğine sahip olur. X
13 Toplumun genel ahlak kurallarına uyarak, iş becerilerini toplumun yararı için azami şekilde kullanır. X
14 Temel iş güvenliği eğitimine uygun olarak mesleğindeki riskleri ve bu riskleri bertaraf etme yollarını bilir. X
15 Disiplinler arası çalışmalarda uygun yöntemleri seçer ve uygular. X
16 Kendi sağlığını ve toplum sağlığını korumadaki bilincini en üst seviyede tutar. X
17 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 5