Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğrenme-Öğretme Süreçleri EPT 507 0 3 + 0 3 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN
Dersi Verenler Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Duygu GÜR ERDOĞAN, Arş. Gör. Serhat ARSLAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İnsanın gelişim özellikleri ve eğitim açsında doğurguları ve öğrenme kuramlarına göre öğrenme ilkeleri bilgisi; gelişim ve öğrenme ilkelerine göre öğretimin planlanması yeterlikleri kazanabilme.
Dersin İçeriği İnsanın gelişim özellikleri, öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram-ilke-sınıflamalar bilgisi, kuram\yaklaşımların öğrenmeye ilişkin ilkeleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsanı tanıma bilgisi. Anlatım, Ödev,
2 Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramlar bilgisi. Anlatım, Ödev,
3 Öğrenme kuram\yaklaşımları bilgisi. Tartışma, Ödev,
4 Öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklayabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Performans Görevi,
5 Bir kuram\yaklaşımı temele alarak bir eğitim durumu düzenleyebilme. Tartışma, Performans Görevi,
6 Kuram\yaklaşımların benzer\farklı yönlerini analiz edebilme. Anlatım, Ödev,
7 Bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısında değerlendirebilme. Tartışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar
2 İnsanın gelişim özelikleri ve boyutları
3 Gelişimin boyutları
4 Davranışçı öğrenme kuramları-Klasik Koşullanma
5 Davranışçı Öğrenme Kuramları-Edimsel Koşullanma
6 Sosyal Öğrenme Kuramı
7 Ara Sınav
8 Bağlaşımcılık Kuramı
9 İnsancıl (Hümanistik) Öğrenme Kuramı
10 Bilişsel Öğrenme Kuramları
11 Bilgiyi İşleme Kuramı
12 Gestalt Kuramı
13 Öğretim Kuramları ve İlköğretimde Uygulama Örnekleri
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Klein, S. B. (1987). Learning. Principles and Applications. New York: McGraw Book Company.
Senemoğlu. N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitapevi.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)