Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Problemler ve Din DAO 353 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ABDULLAH İNCE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Abdulmuttalip BAYCAR
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sosyal problemler ve din arasındaki ilişkilerin incelenmesi.
Dersin İçeriği Sosyal problemler; sosyal problemlerin sebepleri, sosyal problemler ve din arasındaki ilişkiler, dinin sosyal problemlerin çözülmesine yönelik katkıları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal problemi tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Dinin sosyal fonksiyonlarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Temel sosyal problemleri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Din ve sosyal problem ilişkilerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
5 Sosyal tabakaları kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
6 Sosyal kurumları kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
7 Şiddet ve din ilişkilerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
8 Sosyal problemlerin çözülmesinde dinin olumlu katkılarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal kavramının tanımı.
2 Sosyal problem kavramının tanımı.
3 Temel sosyal problemler.
4 Şiddet problemi
5 Zararlı alışkanlıklar problemi.
6 Sosyal çözülmeler problemi.
7 Aşırı tüketim ve israf problemi.
8 Aşırı bireyselleşme ve toplumsal değerlerden uzaklaşma problemi.
9 Aile yapısının çözülmesi problemi.
10 Medya kaynaklı sosyal problemler ve din.
11 Toplumsal problemleri çözen bir faktör olarak din.
12 Toplumu ilerleten bir faktör olarak din.
13 Toplumsal bütünleşmeyi sağlayan faktör olarak din.
14 Genel değerlendirme.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1- BERGER, P.L.,(1993)Dinin Sosyal Gerçekliği, Çev. Ali Coşkun, İstanbul: İnsan Yay.
2- ŞEKER, M.,(2005)Anadolu´da Bir Arada Yaşama Tecrübesi, Ankara: Diyanet İşleri Baş. Yay.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. X
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. X
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. X
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. X
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 5
1. Sözlü Sınav 10
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 1 2
Sözlü Sınav 1 1 1
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3
Dersin AKTS Kredisi 3