Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hz. Peygamber´İn Hadisleri ve Öğretileri | DAO 361 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hz. Peygamberin söz ve fiilleri hakkında özgün metinlerden hadislerin okunması ve anlaşılması konusunda birikim kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste Hadis ve Sünnetin önemi üzerinde durulmakta, Hadis kitaplarından seçilmiş örnek hadislerin okunup yorumlanma çalışmaları yapılmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sünnetin dindeki yerini tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Temel hadis kitaplarını rivayet özellikleri açısından karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Hadis metninin Türkçeye çevirisi konusunda tecrübe kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Metin anlama metodlarını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Hadisin klasik ve güncel yorumlarının sentezini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Sünnetin kişisel ve toplumsal değerlerin kazanılmasındaki rolünü tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | |||
8 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Hadis ve sünnetin önemi, anlaşılması, Kuran ve sünnete bağlılık, Kuran ve sünnet bütünlüğü | |
2 | Niyet, İlim, İman | |
3 | Ameller ve Amellerde Ölçü I | |
4 | Ameller ve Amellerde Ölçü II | |
5 | Kişisel Değerler: Doğruluk, Güvenilirlik, Tövbe, İstiğfar, Takva, Murakabe, | |
6 | Toplumsal Değerler: Dünya, zühd, çalışma, cihad, | |
7 | Toplumsal Değerler ve İlişkiler: Selam, Kelam, Gıybet | |
8 | Toplumsal Değerler ve İlişkiler: Sabır, Haset, Kibir | |
9 | Dua | |
10 | Görgü Kuralları: Yeme-İçme, Giyme, | |
11 | Görgü Kuralları: Uyku, Rüya, Hasta Ziyareti, Cenaze, İstizan | |
12 | Sosyal Çevre: Yönetim, Evlilik ve Aile | |
13 | Sosyal Çevre: Akraba, Komşu, Fakirler, Yetimler, Misafirler | |
14 | Fizik Çevre: Çevreyi Koruma, Bitkiler, Hayvanlar, Dağlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Aydınlı, A., Yılmaz, H., el-Ahâdîsül-muhtâra (Seçilmiş Hadisler) |
Ders Kaynakları | Nevevi, Riyazus-Sâlihîn tercüme ve şerhleri. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 16 | 32 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |