Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Psikoloji | DAO 451 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Ayşe ŞENTEPE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal Psikolojinin Kavram ve Problemlerini ve alandaki yeni gelişmeleri öğrenciye tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Psiko-sosyal ortamların insan davranış ve tutumlarına nasıl etki ettiğini incelemek bu dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal psikolojinin tanımını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Sosyal psikolojinin temel kavramlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Sosyal psikolojinin metodunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Sosyal psikolojinin diğer bilimlerle olan ilişkilerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Sosyal psikolojide dini davranışları inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Tutum ve davranış konularını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Tutum ve davranış ölçeklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Bireyin topluma uyum sürecini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal psikoloji nedir? | |
2 | Sosyal psikolojinin metodu | |
3 | Türkiyede sosyal psikoloji. | |
4 | Tutum nedir? | |
5 | Tutum ve davranış | |
6 | Tutumların ölçülmesi | |
7 | Likert ölçekleri | |
8 | Thurstone ölçekleri; Guttman ölçekleri. | |
9 | Sosyal etki ve sosyal uyum | |
10 | İletişim ve propaganda | |
11 | Liderlik. | |
12 | Sosyalleşme. | |
13 | Kültür ve kişilik. | |
14 | Kültür ve kişilik değişmeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kağıtçıbaşı, Ç. (1989) İnsan ve İnsanlar, İstanbul: Evrim Yayınları. |
Ders Kaynakları | Güngör, Erol (1999), Sosyal Psikoloji; Şerif, Muzaffer (1996), Sosyal Psikolojiye Giriş I-II, Sosyal Yayınlar, İstanbul. Bilgiseven, Amiran Kurtkan (1982) Sosyal İlimler Metodolojisi, İstanbul: Filiz Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |