Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültürler Arası Din Öğretimi | DAO 414 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, kültürler arası eğitim ve din öğretimi ile ilgili temel kavramları, küreselleşme, din ve eğitim ilişkisini, kültürlerarası eğitimin tarihsel gelişimini, çok kültürlü toplumlarda din öğretimi ve modellerini, kültürlerarası eğitimde okul politikaları ve programlara yansıyan boyutları, farklı ülkelerin kültürlerarası din öğretimi uygulamaları ile Türkiyede çoğulcu din öğretimi ile ilgili tartışmaları incelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Küreselleşme sürecinde farklı inançlara ve kültürlere mensup insanların bir arada yaşama tecrübelerini geliştirmeye yönelik bilimsel metotlar oluşturmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültürler arası eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Küreselleşme, din ve eğitim ilişkisini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
3 | Kültürler arası eğitimin tarihsel gelişimini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | Kültürlerarası din eğitiminin önem ve amaçlarını açıklar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
5 | Çok kültürlü din eğitimi modellerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
6 | Kültürler arası din öğretiminde okul politikaları ve program ilişkisini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Din eğitimi ve öğretimi açısından çoğulculuğu tartışır | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Kültürlerarası din öğretiminde farklı ülke uygulamalarını karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav, |
9 | Türkiyede çoğulcu din öğretimi ile ilgili tartışmaları değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bazı anahtar kavramların analizi: kültür, kültürlerarası, çok kültürlülük, çoğulculuk, dini çoğulculuk vb. | |
2 | Küreselleşme, din ve eğitim | |
3 | Kültürler arası eğitime tarihsel bakış | |
4 | Kültürler arası din öğretiminin önemi, barış ve uzlaşma kültürüne katkısı | |
5 | Kültürlerarası din eğitiminin amaçları | |
6 | Çok kültürlü din eğitimi modelleri | |
7 | Çok kültürlü din eğitiminin felsefi, sosyolojik, psikolojik temelleri | |
8 | Kültürlerarası din öğretiminde okul politikaları ve programları | |
9 | Kültürlerarası din öğretiminde program geliştirme | |
10 | Dini çoğulculuk ve boyutları | |
11 | Din eğitim ve öğretimi açısından çoğulculuk | |
12 | Kültürlerarası din öğretimin imkan ve sınırları | |
13 | Kültürlerarası din öğretiminde farklı ülke uygulamaları | |
14 | Türkiyede çoğulcu din öğretiminin imkanı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |