Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk ve Ergenlerde Ruh Sağlığı | DAO 486 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre Temiz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenci çocuk ve ergenlerle ilgili konunun genel kavramlarını ve ruh sağlığı ile ilgili özelliklerini kavrar. |
Dersin İçeriği | Çocuk ve ergenlerin ruhsal özellikleri,psiko-sosyal gelişimi ve ruh sağlığıyla ilişkileri işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ruh sağlığı ile ilgili yeni gelişmeleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Kişilik ve davranış özelliklerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Ahlaki gelişim özelliklerini ve ruhsal hayatı açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Konunun temel kavramlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Mistk hayat ve ruh sağlığını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Ruh sağlığı ve sosyal hayatı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ruh sağlığı ile ilgili genel açıklamalar | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Konunun temel kavramları | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Ruh sağlığında yeni gelişmeler | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Çocuk ve ergenlerde ruh sağlığı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Duygu ve sağlık | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Tasavvur-Düşünce ve ruh sağlığı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Davranışlar ve ruh sağlığı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Ruh Sağlığı ve sosyal hayat | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Dini hayat ve benlik | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Kişilik ve davranış özellikleri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Mistik yaşantı ve ruh sağlığı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Dini fiiller ve ruh sağlığı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Psikanalizm ve kişilik | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Ahlaki gelişim özellikleri ve ruhsal hayat | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Jersild,A.T.(1979), Çocuk Suçluluğu, Çev: Gülseren Günçe, A.Ü.Eğitim Fak. Yay., Ankara. |
Ders Kaynakları | Yapıcı, Asım,(2011),Ruh Sağlığı ve Din, Adana, Karahan Kitapevi; Kula, Naci,(2005) Bedensel Engellilik ve Dini Başa Çıkma, Dem yayınları. Bakırcıoğlu, Rasim(2010), Çocuk ve Ergenlerde Ruh Sağlığı, Anı Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |