Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyo-Psikolojik Açıdan Yaş ve Din İlişkisi DAO 243 3 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ABDULLAH İNCE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sosyal psikolojik açıdan yaş ve din analiz incelemek
Dersin İçeriği Sosyolojik açıdan din, dini hayat, yaş ve din ilişkisi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyolojik açıdan dini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Dinin gelişim dönemlerine ilişkin özelliklerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Dindarlığı tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Dinin toplumdaki yerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Çocukluk, gençlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerinde dini hayat hakkında fikir sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyolojik Açıdan Din
2 Din ve Psikolojik Hayat
3 Modern Dönemde Din
4 Dinin Toplumsal Hayattaki Yeri
5 Sosyo-Psikolojik Açıdan Dindarlık ve Dini Hayat
6 Dindarlık Ölçekleri
7 Çocukluk Dönemi; Genel Psikolojik Özellikleri
8 Çocukluk Döneminde Din
9 Gençlik Dönemi; Genel Psikolojik Özellikleri
10 Gençlik Döneminde Din
11 Yetişkinlik Dönemi; Genel Psikolojik Özellikleri
12 Yetişkinlik Döneminde Din
13 Yaşlanma Dönemi; Genel Psikolojik Özellikleri
14 Yaşlanma Döneminde Din
Kaynaklar
Ders Notu (1) İNCE, Abdullah, Modern Dönemde Yaşlanma ve Din, Aging and Religion In Modern Time, The Journal of Academic Social Science Studies, Publication of Association Esprit, Société et Rencontre, Strasbourg/ FRANCE, Volume 5 Issue 8, p. 743-759, December 2012
Ders Kaynakları (2) Tufan, İsmail, Modernleşen Türkiye’de Yaşlılık ve Yaşlanmak: Yaşlanmanın Sosyolojisi Anahtar Kitaplar Y., İstanbul, 2003
(3) Yaşlanmanın Psikolojisi, Ursula Lehr, Bilimsel ve Teknik Yayınları Çeviri Vakfı, 1994
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır.
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar.
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. X
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Sözlü Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4