Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kuran Metin Analizi DAO 241 3 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kuranın bazı sûrelerinin metnini anlamak.
Dersin İçeriği Kuran-ı Kerimden Fatiha ve Bakara suresini Arapça metinden okuyup anlamak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kuran metnini analiz eder. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Kur´an´ın sosyal hayatla bağını kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
3 Kuran´dan çıkarımlarda bulunur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
4 Kur´an´ın tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Diğer disiplinlerle bağ kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
6 Yaşam boyu kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fatiha suresi
2 Bakara suresi (1-22) âyetler
3 Bakara suresi (22-44) âyetler
4 Bakara (45-67) âyetler
5 Bakara (68-90) âyetler
6 Bakara (91-122) âyetler
7 Bakara (123-144) âyetler
8 Bakara (145-166) âyetler
9 Bakara (167-188) âyetler
10 Bakara (189-210) âyetler
11 Bakara (211-232) âyetler
12 Bakara (233-254) âyetler
13 Bakara (255-276) âyetler
14 Bakara (277-286) âyetler
Kaynaklar
Ders Notu Kur´an-ı Kerim Metni
Ders Kaynakları Mealler
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. X
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. X
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. X
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. X
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 16 32
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4