Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk İslam Düşünce Tarihi | DAO 252 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulmuttalip BAYCAR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk-İslam düşüncesinin temel konularının kavranması. |
Dersin İçeriği | Türk-İslam düşüncesinin tanımı, temel konuları, kurumları, temsilcileri ve bu düşüncenin günümüze olan etkileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk düşüncesini tanımlar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | İslam düşüncesini tanımlar. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Türk-İslam düşüncesini kavrar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Türk İslam düşüncesinin temel konularını kavrar. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Türk-İslam düşüncesinin günümüze olan yansımalarını kavrar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk düşüncesinin tanımı. | |
2 | Türk düşüncesinin ilk temsilcileri. | |
3 | Türk düşüncesinden oluşan kurumlar. | |
4 | İslam düşüncesinin tanımı. | |
5 | Türklerin müslümanlaşması. | |
6 | Türk-İslam düşüncesinin oluşması. | |
7 | Türk-İslam düşünce ekolleri. | |
8 | Türk-İslam düşüncesi ve devlet. | |
9 | Türk-İslam düşüncesinden etkilenen kurumlar. | |
10 | Tasavvuf ve toplumsal yansımaları. | |
11 | Selçuklularda Türk-İslam düşüncesi. | |
12 | Osmanlılarda Türk-İslam düşüncesi. | |
13 | Türkiye Cumhuriyetinde Türk-İslam düşüncesi. | |
14 | Günümüzde Türk- İslam düşüncesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- ÜLKEN,H.Z.,(1995)İslam Düşüncesi, İstanbul: Ülken Yay. 2- TÜRKDOĞAN,O.(1996)Türk Tarihinin Sosyolojisi, İstanbul: Turan Yay. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |