Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dini Musiki | DAO 258 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMAL KARABAŞOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd.Doç.Dr. Sezayi KÜÇÜK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Din Musikisinin tarihi gelişimi ve formları hakkında bilgi kazanmak |
Dersin İçeriği | Türk Din Musikisi’nin Tarihi Gelişimi, Formları, Formlara Ait Örnekler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müzik, müziğin temel kavramlarını,amacını ve çeşitlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Türk Din Musikisinin tarihi ve kültürel gelişimini özetler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
3 | Din musikisinin Türk İslam sanatları arasındaki yerini tasvir eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | Türk Din Musikisi’ndeki makam ve usul yapılarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
5 | Ses kullanımıyla ilgili teknik bilgi ve duyuları geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
6 | Türk Din Musikisi formlarına ait örnek eserleri listeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Din Musikisi, Tanımı ve Muhtevası | |
2 | Türk İslam Dünyasında Dini Musikinin Yeri | |
3 | Türk Din Musikisi Kültürü ve Formları | |
4 | Temel Musiki ve Makam Bilgisi | |
5 | Basit Makamlar | |
6 | Şed ve Şed Makamlar | |
7 | Geçki ve Mürekkep (Bileşik) Makamlar | |
8 | Türk Din Musikisi Usulleri ve Mertebeleri | |
9 | Basit ve Mürekkep (Bileşik) Usul Bilgileri | |
10 | Ses Kullanımı ile İlgili Teknik Bilgiler | |
11 | Makamları Dini Musiki Formlarına Uygulanışı | |
12 | Ezan, Salâ, Kıraat, Cumhur Müezzinliği,Kaside | |
13 | Naat, İlahi, Tevşih, Mevlid | |
14 | Mevlevi Ayini |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Özkan,İsmail Hakkı(1994),Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri, Ötüken, İstanbul. |
Ders Kaynakları | [2] Tura, Yalçın (1988), Türk Musikisinin Meseleleri, Pan Yayınları, İstanbul. [3] Sürelsan, İsmail Baha (1972), Dini Türk Musikisine Giriş, Ankara : TRT Merkez Müzik Dairesi. [4] Diyanet İslam Ansiklopedisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | ||||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |