Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Dini Bilgiler | DAO 102 | 2 | 6 + 0 | 6 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Soner DUMAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İbadet, temizlik, namaz, oruç, zekât, hac, umre, kurban, adak, yeminler, keffâretler, helâller ve haramlar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | İbadet, temizlik, namaz, oruç, zekât, hac, umre, kurban, adak, yeminler, keffâretler, helâller ve haramlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İbadetin anlam, mahiyet ve hikmetlerini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Temizliğin anlam ve mahiyetini özetler. | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Namaz ibadetinin mahiyetini ve hikmetlerini açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Oruç ibadetinin mahiyetini ve hikmetlerini yorumlar. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Zekât ibadetinin mahiyetini ve hikmetlerini özetler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Hac ve Umre ibadetlerinin mahiyetini ve hikmetlerini ifade eder. | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
7 | Kurban ibadetinin mahiyetini ve hikmetlerini özetler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Sınav, |
8 | Adağın mahiyetini ve hükümlerini açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
9 | Yeminlerin mahiyetini ve hükümlerini özetler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
10 | Keffâretlerin mahiyetini ve hükümlerini anlatır. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
11 | Helâller ve Haramları genel anlamda ifade eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
12 | İman kavramını açıklar. | Tartışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
13 | İmanın şartlarına ilişkin ayrıntıları fark eder. | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İman Kavramı ve İnanç Mezhepleri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Allah´a ve Meleklere İman | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Kitaplara ve Peygamberlere İman | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Ahiret Gününe ve Kadere İman | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | İbadet kavramına genel bakış | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Temizlik | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Namaz: Genel Esaslar | |
8 | Namaz: Özel Hükümler | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Oruç | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Zekat | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Hac ve Umre | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Kurban, Adak ve Yeminler | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Keffâretler | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Helâller ve Haramlar | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yaman, Ahmet (Editör): İslam İbadet Esasları (2010),Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Ders Kaynakları | [1] Bilmen, Ömer Nasuhi, İslam İlmihali (2000), İstanbul: Çelik Yayınevi. [2] Döndüren, Hamdi, Delilleriyle İslam İlmihali (2006), İstanbul: Erkam Yayınları. [3] Beşer,Faruk, Hanımlara Özel İlmihal (1994), İstanbul: Nûn Yayınları. [4] Büyükçınar, Ahmet Muhtar, Bütün Yönleriyle İslam İlmihali (1997), İstanbul: Marifet Yayınları. [5] Köksal, Mustafa Asım, İslam İlmihali (2010),İstanbul: Server İletişim. [6] Komisyon, İslam İlmihali (2006), İstanbul: Marmara İlahiyat Vakfı Yayınları. [7] Komisyon, İlmihal I-II (2008), Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |