Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültürel Çalışmalarda Temel Metinler CUL 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AYAS ÖNOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı Kültürel Çalışmalar Programı öğrencilerinin alana dair temel metinlerle tanışmasını sağlamak
Dersin İçeriği Medya ve kültür endüstrisi;Kültür politikaları ve popüler kültür; Film, sanat ve edebiyat; Görsel kültür ve görsel teknolojiler; Dil, imgesel ve simgesel yapılar, ideolojiler; Kültürel kimlik ve öznellik; Sınıf, cinsiyet ve etnisite.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kültür politikaları ve popüler kültür tartışmalarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Görsel kültür ve teknolojilerinin toplum üzerindeki etkisini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Kültürel kimlik nosyonunu öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Cinsiyet tartışmalarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Medya ve Kültür Endüstrisi
3 Kültür politikaları ve popüler kültür
4 Kültürel çalışmalar, film, sanat ve edebiyat ilişkisi
5 Görsel kültür ve görsel teknolojiler
6 Dil,simgesel yapılar, ideolojiler
7 ARA SINAV
8 Kültürel kimlik ve öznellik I
9 Kültürel kimlik ve öznellik II
10 Milliyetçilik ve kültürel kimlik
11 Yerel ve Global Kültür
12 Küreselleşme
13 Milletlerarasılık kavramı
14 Tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Adorno, T., W. 2009. Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi (5. Basım). İstanbul: İletişim.
Adorno, T., W. 2009. Minima Moralia: Sakatlanmış Yaşamdan Yansımalar (6.Basım). İstanbul: Metis Yayınları
Baudrillard, J. 2010. Sanat Komplosu: Yeni sanat düzeni ve çağdaş estetik, İstanbul: İletişim Yayınları.
Bauman, Z. 2005. Bireyselleşmiş Toplum. Çev: Alogan, Y. İstanbul : Ayrıntı Yayınları.
Benjamin, W. 2007. Estetize Edilmiş Yaşam: Sanat’tan Savaş ve Siyasete Alman Faşizminin Kuramları, İstanbul: Derin Yayınları.
Canetti, E. 2010. Kitle ve İktidar (4. Basım). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Debord, G. 2010. Gösteri Toplumu ve Yorumlar (3. Basım). Çev: Emekçi, A. ve Okşan Taşkent. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Featherstone, M. 1991. Postmodernizm ve Tüketim Kültürü (1. Basım). Çev: Küçük, M. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Gramsci, A. 1975. Felsefe ve Politika Sorunları, İstanbul: Payel Yayınları.
Hall, G.; Birchall, C. 2013.Yeni Kültürel Çalışmalar: Kuramsal Serüvenler, Çev: Onur Kartal, SAY Yayınları.
Horkeimer M.; Adorno T., W. Aydınlanmanın Diyalektiği: Felsefi Fragmanlar, İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 2010.
Kırel, Serpil. 2010. Kültürel Çalışmalar ve Sinema, Kırmızı Kedi Yayınları.
Laclau, E. 1998. İdeoloji ve Politika (2. Basım). İstanbul : Belge Yayınları.
Laclau, E. 2003. Evrensellik, Kimlik ve Özgürleşme (2. Basım). İstanbul: Birikim Yayınları.
McLuhan, M ve B. R. Powers. 2001. Global Köy: 21. Yüzyılda Yeryüzü Yaşamında ve Medyada Meydana Gelebilecek Dönüşümler. Çev: Öcal Düzgören, B. İstanbul: Scala Yayınları.
Postman, N. 1994. Televizyon: Öldüren Eğlence (1. Basım). Çev: Akınhay, O. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Ritzer, G. 1998. Toplumun Mcdonaldlaştırılması: Çağdaş Toplum Yaşamının Değişen Karakteri Üzerine Bir İnceleme. Çev: Kaya, Ş. S. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Robins, K. 1999. İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası (1. Basım). Çev: Türkoğlu, N. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Sennet, R. 1996. Kamusal İnsanın Çöküşü. Çev: S. Durak ve A. Yılmaz. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1996.
Williams, R. 1993. Kültür, Ankara: İmge Kitabevi.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. X
2 Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. X
3 Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır.
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur.
6 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır.
7 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
8 Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır.
9 İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Sözlü Sınav 10
1. Performans Görevi (Seminer) 2
1. Ödev 3
Toplam 45
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Sözlü Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6