Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Araştırma Geliştirme Yönetimi MYU 531 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Küreselleşmiş ileri teknoloji işletmelerinde AR-GE’nin sistematik olarak organize edilmesi ve yönetilmesi ihtiyacını karşılamaktır.

Dersin İçeriği

AR-GE ve ilgili kavramların açıklanması, Tasarım, Mühendislik Tasarımı, AR-GE nin Örgütsel Yapısı, AR-GE nin Örgütsel Yapısı, AR-GE Yönetimi, Uluslar arası ağlarda AR-GE yönetimi, AR-GE nin endüstriyel yenilik sürecindeki yeri, AR-GE ve Rekabetçi Yapı, AR-GE nin işletmelerdeki stratejik rolü, Teknoloji ve AR-GE ilişkisi, Yenilik ve AR-GE ilişkisi, Teknoloji ve Yenilik Yayılımı, Örnek Olaylar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Araştırma-Geliştirmenin temel fonksiyonlarını bilir ve bunları iş ortamında kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
2 AR-GE ve Tasarım ilişkisini kurar ve temel tasarım faaliyetlerini yönetebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
3 Teknoloji yönetimi ve inovasyon süreçlerini bilir ve bunları AR-GE sürecince yönetebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Ödev, Sınav,
4 AR-GE nin ulusal ve uluslararası rekabetteki önemini bilir ve gerekli AR-GE Stratejilerinin oluşturulmasında rol alabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 AR-GE ve ilgili kavramların açıklanması
2 AR-GE ve ilgili kavramların açıklanması
3 Tasarım
4 Mühendislik Tasarımı
5 Teknoloji ve AR-GE ilişkisi
6 Yenilik ve AR-GE ilişkisi
7 Teknoloji ve Yenilik Yayılımı
8 AR-GE nin Örgütsel Yapısı
9 AR-GE Yönetimi
10 AR-GE nin endüstriyel yenilik sürecindeki yeri
11 AR-GE ve Rekabetçi Yapı
12 AR-GE nin işletmelerdeki stratejik rolü
13 Uluslar arası ağlarda AR-GE yönetimi
14 Örnek Olaylar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Philip Roussel, Kamal Saad and Tamara Erikson, "Third Generation R&D", Harvard Business School Press, 1991
William Miller and Langdon Morris, "Fourth Generation R&D" , John Wiley & Sons, 1999.
Clayton Christensen, "The Innovator´s Dilemma", Harper Collins Publication / Harvard Business School Press, 1997
V. CHIESA, R&D Strategy and Organization, Managing Technical Change in Dynamic Contexts, Imperial College Press, 2001
Clayton Christensen and Michael Raynor, "The Innovator´s Solution", Harvard Business School Press, 2003

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır.
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir.
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır.
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir.
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır.
6 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir.
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır.
8 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir.
9 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır.
10 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 37
2. Ödev 38
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 30 30
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 20 20
Ödev 1 25 25
Toplam İş Yükü 191
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,64
Dersin AKTS Kredisi 6