Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toplam Kalite Yönetimi | MYU 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEMRA BORAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SEMRA BORAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toplam kalite yönetimi anlayışı ve Kalite Yönetim Sistemleri ile ilgili konuları kavratmak, bir iş yerinde toplam kalite yönetimi uygulayacak ve kalite yönetim sistemi kuracak donanıma sahip kılmak. |
Dersin İçeriği | Kalite ve genel kavramları, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Organizasyonlarda kalite kültürü ve , sürekli kalite maliyetleri, EFQ mükemmellik modeli, TS-EN ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplam kalite yönetimini ve özelliklerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Portfolyo, |
2 | Kalite yönetimini klasik yönetim anlayışı ile karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
3 | Toplam kalite yönetimi nasıl uygulanacak bilir | Anlatım, Tartışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite ve genel terimler | Ders notu |
2 | Muayene, kalite kontrol, kalite güvencesi, toplam kalite yönetimi (TKY) | Ders notu |
3 | Müşteri Odaklılık | Ders notu |
4 | Katılımcılık, Liderlik | Ders notu |
5 | Sürekli İyileştirme | Ders notu |
6 | Takım Çalışması | Ders notu |
7 | 7 araç (basit sorun çözme teknikleri) | Ders notu |
8 | 7 araç (basit sorun çözme teknikleri) | Ders notu |
9 | Proses Yönetimi | Ders notu |
10 | Kalite Guruları | Ders notu |
11 | Kalite Kültürü, Kalite Organizasyon Yapısı | Ders notu |
12 | TKY Uygulama Adımları | Ders notu |
13 | Kalite Maliyeti(sizlik), EFQM Modeli | Ders notu |
14 | TS-EN-ISO 9000:2000 Kalite Yönetim Sistem Standardı, ISO 14000. | Ders notu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Toplam Kalite Yönetimi ders notları |
Ders Kaynakları | 1. KAVRAKOĞLU, İbrahim, “Toplam Kalite Yönetimi”, Kalder Yayını, 1996. 2. ISHIKAWA, Kaoru, Yay. Haz.. Semih Ordaş,Nedret Yayla, “Toplam Kalite Kontrol”, 1993 3. WEAVER, Charles, N. Çev.Tuncay Birkan, “Toplam Kalite Yönetimi’nin Dört Aşaması”, Sistem yayıncılık, 1997. 4. ŞALE, İsmail, “ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi ve Uygulamaları”, Seçkin yayıncılık, 2004. 5.TVB Uygulamaları, Bir Japon Yaklaşımı Çev. Kordsa A.Ş. 1996. (TPM Implementation, A Japanese Approach, M.Tajiri, F.Gotoh, McGraw-Hill, Inc.,) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 38 |
2. Ödev | 37 |
Toplam | 400 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 370 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |