Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mühendislikte Elektronik Tablo Uygulamaları MYU 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL
Dersi Verenler Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Elektronik tabloları kullanmanın en önemli avantajı, esnek olmaları, öğrenilmesi kolay ve programlamalarının büyük çabalar gerektirmemesidir. Yapılan araştırmalar mühendislerin çalışma ortamlarında en fazla elektronik tablolama programlarını kullandıklarını göstermektedir. Bu nedenle bu ders kapsamında, belirlenen bir elektronik tablo programı mühendislikte kullanıldığı özellikleriyle anlatılacaktır.

Dersin İçeriği

Genel anlamda elektronik tablolar, MS-Excel’in tanıtılması, Excel verilerinin diğer programlar ile paylaşılması, Excel’de makro ve küçük programların makro ile yazılması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Excel programını genel olarak kullanabilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Koşullu Biçimlendirme yöntemini kullanabilir Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
3 Veri Doğrulama yöntemini kullanabilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 İşlevleri kendi başına araştırabilir ve kullanabilir Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
5 Temel Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonları yazabilir Anlatım, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
6 Excel’de Makro Program yazabilir Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Örnek Olay, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
7 Excel’de yazılmış Makro Programlara müdahale edebilir Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Anlatım, Tartışma, Sınav, Proje / Tasarım, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Elektronik Tablo programları hakkında genel bilgiler
2 MS-Excel hakkında genel bilgiler
3 MS-Excel´de fonksiyonlar
4 Koşullu biçimlendirme, Naive Bayes yöntemi
5 Veri Doğrulama
6 MS-Excel´de Visual Basic/Programlama
7 Visual Basic ile programlamanın temelleri-1
8 Visual Basic ile programlamanın temelleri-2
9 Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar
10 MS-Excel´de Makro Programlamanın temelleri
11 Makro kodları ile icra edilebilir programları çalıştırma
12 Makro Kodları İçinde Excel İşlevlerinin Kullanılması
13 Çalışma Kitabı ve Sayfa’ya özgü Yordamlar
14 Çalışma Kitabı ve Sayfa’ya özgü Makrolar
Kaynaklar
Ders Notu

http://www.gultekincagil.com
internet adresinde yayınladığım ders notları

Ders Kaynakları

1. VBA Makrolar, M. Kemal Korkmaz,
2. Adım Adım Microsoft Excel XP 2002, Curtis Frye, Arkadaş Yayınları
3. Excel Programming: Your Visual Blueprint for Creating Interactive Spreadsheets by Jinjer Simon, Hungry Minds Inc., 2002
4. Excel 2003 Bible, John Walkenbach, Wiley Publishing Inc., 2003
5. Microsoft Excel 2000, İhsan Karagülle, Osman Gürkan, Zeydin Pala, Türkmen Kitabevi, 1999

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır.
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir.
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır.
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir.
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır.
6 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir.
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır.
8 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir.
9 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır.
10 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 37
2. Ödev 38
Toplam 200
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 80
1. Yıl İçinin Başarıya 20
Toplam 200
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6