Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği II HMS 508 0 2 + 6 5 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NURSAN ÇINAR
Dersi Verenler Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, Dr.Öğr.Üyesi DİLEK MENEKŞE,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çocukluk çağı hastalıklarında kanıt temelli bakımın sunulmasında öğrencinin bilgi ve becerisini geliştirmek dersin amacıdır.
Dersin İçeriği Çocuk hakları, çocuk ihmal ve istismarı, hasta çocuğun güvenliği, sistemlere göre çocuk hastalıkları ve kanıt temelli bakımı.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuk ihmal ve istismarına duyarlılık gösterir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav,
2 Hasta çocuğun güvenliği ile ilgili bilgilerini geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
3 Çocuk yaş grubunda en çok görülen hastalıklarda kanıt temelli hemşirelik bakımının sunulmasında bilgi ve beceri kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Sınav, Performans Görevi,
4 Çocuğa özgü hemşirelik uygulamalarında kanıt temelli bilgi ve becerisini geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pediatride Hasta Güvenliği
2 Çocuklarda Sıvı- Elektrolit, Asit- Baz Dengesi
3 Çocuklarda Sıvı- Elektrolit, Asit- Baz Dengesi
4 Çocukta Enfeksiyon Hastalıkları
5 Çocuk Hakları, Çocuk İhmali ve İstismarı
6 Solunum Sistemi Sorunu Olan Çocuk
7 Kardiyovasküler Sistem Sorunu Olan Çocuk
8 Sindirim Sistemi Sorunu Olan Çocuk
9 Sindirim Sistemi Sorunu Olan Çocuk
10 Üriner Sistem Sorunu Olan Çocuk
11 Hematolojik Sorunu Olan Çocuk
12 Çocukluk Çağı Kanserleri
13 Endokrin Sistem Sorunu Olan Çocuk
14 Santral Sistem Sorunu Olan Çocuk
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1- Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey.
2- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
3- Kavaklı A,Pek H,Bahçecik N.1995.Çocuk Hastalıkları Hemşireliği, Alemdar Ofset, İstanbul.
4- Kollar LM. (2005). Wong?s Essentials of Pediatric Nursing, MJ Hockenberry, D Wilson, ML Winkelstein (Eds), Seventh Edition, Mosby.
5- Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Çilt 1 genişletilmiş 9. baskı,Cilt 2 genişletilmiş 8.baskı, Sistem Ofset.
6- Behrman ,Kliegman,Jenson. (2003).Nelson Textbook of Pediatrics.17. the Edition,W.B.Saunders Company.
7- Neyzi O, Ertuğrul T. (2010). Pediatri, 4. Baskı, 1. Cilt İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi.
8- Savaşer S., Yıldız S.(2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
9- Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (2013). Pediatri Hemşireliği, Akademisyem Tıp Kitabevi, Ankara.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar.
2 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır
3 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir.
4 Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır.
5 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır.
7 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.
8 Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir.
9 Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
11 Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar.
12 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler
13 Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır
14 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır.
15 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6