Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
21. Yy.Da Öğretmen Yetiştirme EPU 530 0 3 + 0 3 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımların ve modellerin öğrenilmesi ve yeni önerilerin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımların ve modeller; Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikasının değişimi; Öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırmada dikkat edilecek hususlar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımları kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
2 Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ve öğretmen yetiştirme amaçlarının sınıflandırılması Soru-Cevap, Grup Çalışması, Sözlü Sınav,
3 Öğretmen yetiştirmede ülke gelişiminde önemli yeri olduğunu kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
4 Bugünkü öğretmen yetiştirme sisteminin üstün|eksik yönlerini analiz edebilme Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretmen yetiştirmenin tarihi
2 Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirme
3 Öğretmen yetiştirme teorileri
4 Öğretmen yetiştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi
5 Çeşitli ülkelerdeki öğretmen eğitiminin gelişimi
6 Öğretmen yetiştirmenin hedefleri
7 Ara sınav
8 Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri
9 Öğretmen yetiştirme eğitim politikasının değişimi
10 Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımlar
11 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları ve değerlendirme
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Demirel, Ö. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş, PegemA, 2000.
Erdoğan, İ. (1999). Çağdaş Eğitim Sistemleri, Sistem yayınlan, İstanbul, 1999
Öztürk, C. (2000). Türkiye´de Dünden Bugüne Öğretmen Yetiştirme", 1848-1998, MÜ yayınlan, İstanbul, 1999.
Türk, E(2000). Türk Eğitim Sistemi", Anı yayınları, İstanbul, 2000
Türkoğlu, A.(2000). Karşılaştırmalı Eğitim, ÇÜ Yayınları, Adana, 2000
Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 3, 993-1016.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
8 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
9 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
10 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
11 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
12 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 10 10
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,04
Dersin AKTS Kredisi 8