Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik Planlama | KAL 535 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Organizasyonların rekabet avantajı sağlayabilmeleri ve bunu sürdürebilmeleri için öğrencilere stratejik bilinç kazandırmak, stratejik analiz yapma, misyon, vizyon, amaç ve hedefleri belirleme, strateji oluşturma, stratejileri yürürlüğe koyma ve kontrol etme faaliyetleri için öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği | Stratejik Yönetim'e genel bakış ve genel kavramları tanımlama, organizasyonların mevcut durum analizi için yöntemler, organizasyonların güçlü ve zayıf yönlerini belirleme, organizasyonlar için strateji oluşturma, uygulama ve kontrol etme, stratejik yönetimin kalite, kurumsal sosyal sorumluluk, etik, liderlik ve inovasyon ile ilişkilerini yorumlama
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stratejik Yönetim ile İlgili Temel Kavramları Hakkında Bilgi Sahibi Olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Dış ve İç Çevre Analizi Yapabilme Bilgi ve Becerisi Kazanır | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Organizasyonun Vizyon, Misyon, Amaç ve Hedeflerini Tartışır | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Stratejik Yönetim Sürecini Tanımlayabilir | Anlatım, | Sınav, |
5 | Alternatif Stratejiler Belirleyebilme Becerisi Kazanır | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | SWOT Analizi Yapabilir | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Strateji Sonuçlarını Değerlendirebilir ve Kontrol Edebilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
8 | Stratejik Yönetimin Liderlik, Kurumsal Kültür ve Etik Kavramları ile İlişkisini Yorumlayabilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersi Tanıtma, Genel Kavramlar | |
2 | Stratejik Yönetimin Temel Kavramları | |
3 | Stratejik Yönetim Sürecine Genel Bakış | |
4 | Dış Çevre Analizi | |
5 | İç Çevre Analizi | |
6 | Misyon, Vizyon, Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi | |
7 | Stratejiler ve Faaliyetler | |
8 | Yönetim Kademelerine Göre Stratejiler | |
9 | Yönetim Kademelerine Göre Stratejiler | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Stratejilerin Uygulanması | |
12 | Stratejik Kontrol | |
13 | Stratejik Yönetimin Liderlik, Kurumsal Kültür ve Etik Kavramları ile İlişkisi | |
14 | Stratejik Plan Yazımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS Platformunda yayınlanmaktadır |
Ders Kaynakları | Ülgen H., Mirze S.K., İşletmelerde stratejik yönetim (2020) Beta Yayınları Pearce, J. A., Robinson, R. B., & Subramanian, R. (2000). Strategic management: Formulation, implementation, and control. Columbus, OH: Irwin/McGraw-Hill (Çevirisi: Stratejik yönetim geliştirme, uygulama ve kontrol (2020), Çeviri editörü: Prof.Dr. Mehmet Barca,Nobel Yayınları) Mirze S.K., İşletmelerde stratejik planlama el kitabı (2014), Nobel yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
2 | Kalite alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
3 | Kalite alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
4 | Kalite alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | ||||||
5 | Kalite alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
6 | Kalite alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (European Language Portfolio Global Scale, Level B2) | ||||||
8 | Kalite alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
9 | Kalite alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
10 | Kalite alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |