Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi’Nin Metodolojisi ve Kaynakları UTR 511 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri

--

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ
Dersi Verenler Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Burak Çıtır

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiye Cumhuriyeti konularının araştırılmasında ve öğrenilmesinde faydalanılacak kaynaklar ve bu kaynakların kullanımını öğrenmek.

Dersin İçeriği

T.C. Tarihinin kaynakları ve araştırma yöntemleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1)T.C. tarihinin sınırlarını ve konularını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 2)Kaynaklara ulaşma ve kullanma becerisi kazanır Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav,
3 3)Araştırma kaynaklarını ve konularını belirler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
4 4)Birinci elden kaynakları ve hatıraları kıyaslar Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
5 5)Atatürkçülük ile ilgili kaynakları analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 T.C. Tarihinin sınırları ile ilgili tartışmalar, alanın tespiti
2 Türkiye’de arşivler ve T.C. Tarihi ile ilgili arşiv kaynakları
3 Osmanlı Devleti’nde süreli yayınlar ve T.C. Tarihi kaynakları olarak süreli yayınlar
4 Osmanlı Devletinde zabıt tutuma geleneği ve T.C. Tarihi kaynakları olarak zabıt cerideleri, kongre zabıtları
5 Belge neşirleri
6 Söylevler ve demeçler ve M. Kemal Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri
7 Atatürk’ün kaleme aldığı Nutuk’un T.C. Tarihi kaynağı olarak tahlili
8 Milli Mücadele döneminde yerel gazeteler
9 Hatıraların genel özellikleri
10 Hatıraların tahlili ve kaynak olarak kullanılması
11 Konu tespiti ve planlama
12 Bilgi toplama yöntemleri, fişleme ve dosyalama
13 Kaleme alma yöntemleri
14 Değerlendirmeler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl;
2. Tuncer Baykara, Tarih Araştırma ve Yazma Metodu;
3. İsmail Özçelik, Tarih Araştırmalarında Yöntem ve Teknikler;
4. Belleten Dizini;
5. Türk Kültürü Bibliyografyası;
6. Askeri Tarih Belgeleri Dizini.
7. Nutuk

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 T.C. Tarihi alanında araştırma tekniklerine hakim olma X
2 Araştırma yöntemleri ve kuramsal uygulamalarda ustalaşma. X
3 T.C. Tarihi alanına bilimsel çalışmalarıyla katkıda bulunma. X
4 Metin değerlendirme ve eleştirme becerisi kazanma. X
5 Alanında yeni fikirler ve bilgiler ortaya koyma. X
6 Diğer alanlarla ortak çalışabilme yöntemlerine sahip olma. X
7 Bilişim teknolojilerine hakim olma. X
8 Bitirme Projesi ile ilgili en az bir akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Ulusal ve uluslararası platformlarda çalışma alanı ile ilgili iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olma. X
10 Etik ve ahlaki konularda alanının gerektirdiği ilkelere sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 37
2. Ödev 38
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 35 35
Ödev 2 20 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 191
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,64
Dersin AKTS Kredisi 7