Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3D Modelleme ve Animasyon | ISE 453 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMAİL HAKKI CEDİMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin fantastik illüstrasyon becerilerini 3 boyutlu ortamda uygulamalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | Oluşturulan illüstrasyonların ve tasarımların 3 boyutlu ortamda canlandırılması ve animasyona hazır hale getirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 3D ortamda dijital çizim yapabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Proje / Tasarım, |
2 | 3D ortamda dijital boyama yapabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Proje / Tasarım, |
3 | 3D modelleme tekniklerini uygulayabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
4 | 3D modellere doku ve ışık ekleyebilir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | 3D modellere özel efektler ekleyebilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | 3D modellerden animasyon oluşturabilir | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 3D programlarda, fantastik modellemenin konseptinin örneklerle açıklanması. | |
2 | 3D Max programına, fantastik konsept çizimlerini aktarma ve bu çizimlerin blueprint referans olarak kullanılması. | |
3 | 3D Max programında, box, polygon, spline ve plane modelleme tekniklerini, çizilmiş fantastik tasarımlardaki karakter, obje ve mekânlara uygulama. | |
4 | 3D Max programında oluşturulan modellerin dokuyla kaplanması ve ışıklandırılması. | |
5 | 3D Max programında öğrenilen tekniklerle mimari modelleme ve futuristik şehir oluşturma. | |
6 | MAYA 3D programında, polygon, vertex, edge ve borderlarla obje ve mekan mesh modeli oluşturma. | |
7 | MAYA 3D programında, gerçekçi ve mizahi fantastik karakter modelleme teknikleri. | |
8 | MAYA 3D programında, doku, ışık ve özel efekt teknikleri. | |
9 | MAYA 3D programında öğrenilen tekniklerle bir animasyon filminde ve bilgisayar oyununda kullanılacak sahneler oluşturma. (Pixar, Dream Works ve ILM ekolü) | |
10 | 3D Max ve MAYA 3D programının ortak kullanımıyla sentez modeller oluşturma. | |
11 | 3D MAX ve MAYA 3D programında kamera kullanımı ve animasyon oluşturma. | |
12 | Yazılan senaryonun storyboardlar yardımıyla 3d modellemeye uygulanması. | |
13 | ZBrush programında çizim ve renklendirme çalışmaları. | |
14 | 3D MAX ve MAYA da oluşturulan modellerin ZBrushta manipüle edilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | 3D Art Essentials: The Fundamentals of 3D Modeling, Texturing, and Animation, Ami Chopine, Elsevier, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |