Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yüksek Öğretimde Liderlik ve Girişimcilik YOG 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin Yüksek Öğretim Hukukundan ve yüksek öğretimle ilgili mevzuattan haberdar ve bilgi sahibi olmaları
Dersin İçeriği Yükseköğretim Hakkı ve Hukukunun tanımı, kaynakları, yükseköğretim kurumları içinde ilişkiler, Yükseköğretim Hukuku kurumları, Yükseköğretimde sorumluluk, yükseköğretim personel hukuku, Yükseköğretim Teşkilat Hukuku, Yükseköğretim Faaliyet Hukuku, Yükseköğretim Teşkilat- öğrenci ilişkileri, öğrencilerin hak ve ödevleri, yükseköğretim-devlet ilişkileri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Liderlikle ilgili temel kavramlar bilgisi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
2 Liderlik yaklaşımlarını bilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Liderlik ve kişilik ilişkisini açıklayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
4 Liderlik ve etkililik ilişkisini kavrayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
5 Vizyon sahibi olmanın önemini kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Strateji geliştirme önemini kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Performans Görevi,
7 Liderlik ve kültür ilişkisini kavrama örnekleme Proje Temelli Öğrenme , Performans Görevi,
8 Öğretim liderliğini diğer liderlik türlerinden ayırt edebilme Proje Temelli Öğrenme , Performans Görevi,
9 Takım çalışması bilgisi ve önemini kavrama Proje Temelli Öğrenme , Performans Görevi,
10 İnsan kaynağının önemini bilme Anlatım, Soru-Cevap, Performans Görevi,
11 Örgüt içi informal yapılanmaların önemini kavrama Proje Temelli Öğrenme , Performans Görevi,
12 Etiğin önemini bilme örnekleme Anlatım, Soru-Cevap, Performans Görevi,
13 Liderlikte bağlantıların önemini kavrama Proje Temelli Öğrenme , Performans Görevi,
14 Değişim ve dönüşüm zamanlarında önderlik becerileri geliştirebilme Proje Temelli Öğrenme , Performans Görevi,
15 Değerler oluşturma öneminin farkına varma Anlatım, Soru-Cevap, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yükseköğretim Hakkı ve Hukuku kavramı
2 Yükseköğretimde yönetişim, Yükseköğretim Hukukunun Kaynakları
3 Yükseköğretim hakkının kapsamı ve hukuki dayanakları
4 Yükseköğretimin tarihi gelişimi
5 Yükseköğretim akademik personelin hak ve ödevleri
6 Yükseköğretimde idari personelin hak ve ödevleri
7 Yükseköğretimde öğrencilerin hak ve ödevleri
8 Yükseköğretimde planlama
9 Yükseköğretimde bilimsel ve idari özerklik
10 Yükseköğretim Kurulu, Üniversiteler ve iç yapıları
11 Yükseköğretim personelinin adli sorumluluğu
12 Yükseköğretim personelinin disiplin sorumluluğu
13 Yükseköğretimin ilkeleri
14 Özel yükseköğretim sektörü
Kaynaklar
Ders Notu William A Kaplin, Barbara A. Lee; The Law of Higher Education, Foruth Edition, John Wiley and Sons, Inc. 2007,
Ders Kaynakları Yükseköğretim Mevzuatı
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. X
2 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
3 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. X
4 Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. X
5 Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
6 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X
7 Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X
8 Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. X
9 Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X
10 Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. X
11 Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. X
12 Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6