Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uluslararası Pazar Araştırmaları UTC 310 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere hem bilisemsel hem de pratik bir uluslararası pazarlama araştırması metodolojisini aktarabilmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste hedef ülke ve hedef müşterilerin belirlenmesi faaliyetleri uygulamalı olarak aktarılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uluslararası pazarlama araştırmalarında yer alan temel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Uluslararası pazarlama araştırması sürecini tanımlar ve tipik bir pazarlama araştırması projesini tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Uluslararası pazar araştırmalarına bilimsel yaklaşımın gerekliliğini özümser. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Araştırmalarda amaca uygun veri elde etme yöntemlerini kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Hedef ülke analizlerine yönelik gerekli verileri derler, yorumlar ve analiz eder. Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Proje / Tasarım,
6 Hedef firma analizlerine yönelik gerekli veri kaynaklarını bilir ve analizleri yapabilir. Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev,
7 Pazarlama araştırması raporunu hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uluslararası Pazarlama Araştırmalarında Bilimsel Yöntem
2 Uluslararası Pazarlama Araştırmalarında Bilimsel Yöntem
3 Uluslararası Pazar Araştırmaları Süreci
4 İşletme İçi Analiz
5 Uluslararası Pazar Araştırmalarında İkincil Veri Kaynakları
6 Hedef Ülke Tespitine Yönelik Araştırmalar
7 Uluslararası Pazarlara Giriş Engellerini Belirlemeye Yönelik Araştırmalar
8 Hedef Ülkelerde Hedef Firmalara Ulaşmaya Yönelik Araştırmalar
9 Ara Sınav
10 Örnek Uygulama
11 Araştırma Raporunun Yazılması
12 İşletme Ziyaretleri
13 Uygulama Ödevleri Sunumları
14 Uygulama Ödevleri Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Craig,C.Samuel, Douglas, Susan P., (2009), International Marketing Research, Prentice/Hall International, Inc., New Jersey.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alan bilgisini sağlama X
2 Analitik düşünme becerisini geliştirme X
3 Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi X
4 Girişimci ve iç girişimci olmak X
5 Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü X
6 Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü X
7 Sözlü, yazılı iletişim becerisi
8 Takım kurma ve geliştirme
9 Etik farkındalık
10 Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 15
2. Ödev 15
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 3 15 45
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,16
Dersin AKTS Kredisi 5