Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitki Hücre Metabolizması | BIY 615 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitki hücrelerinde bulunan organeller, organellerin genel yapıları ve organellerde meydana gelen metabolik olayların incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bir bitki hücresinin genel yapısı, bitki hücrelerinde bulunan organeller, hücre zarı, hücre çeperi, sitoplazma, vakuol, nukleus, kloroplast, fotosentez, mitokondri, peroksizom, endoplazmik retikulum, golgi cisimciği, ribozomlar, protein sentezi, karbohidrat ve lipid metabolizması, fenolik maddeler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir bitki hücresinin genel yapısı ve bitki hücrelerinde bulunan organeller | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Hücre zarı, hücre çeperi ve sitoplazma | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Vakuol ve nukleus | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Kloroplast ve fotosentez olayı | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Kloroplast ve fotosentez olayı | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | Kloroplast ve fotosentez olayı | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
7 | Kloroplast ve fotosentez olayı | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
8 | Mitokondri ve peroksizomlar | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
9 | Sınav | Anlatım, | Sınav, |
10 | Endoplazmik retikulum ve golgi cisimciği | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
11 | Ribozomlar ve protein sentezi | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
12 | Karbohidrat metabolizması | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
13 | Lipid metabolizması | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
14 | Fenolik maddeler | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
15 | Genel değerlendirme | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir bitki hücresinin genel yapısı ve bitki hücrelerinde bulunan organeller | |
2 | Hücre zarı, hücre çeperi ve sitoplazma | |
3 | Vakuol ve nukleus | |
4 | Kloroplast ve fotosentez olayı | |
5 | Kloroplast ve fotosentez olayı | |
6 | Kloroplast ve fotosentez olayı | |
7 | Kloroplast ve fotosentez olayı | |
8 | Mitokondri ve peroksizomlar | |
9 | Endoplazmik retikulum ve golgi cisimciği | |
10 | Ribozomlar ve protein sentezi | |
11 | Karbohidrat metabolizması | |
12 | Lipid metabolizması | |
13 | Fenolik maddeler | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Taiz L., Zeiger E. Plant Physiology (1998), Sinauer Associates, Inc. Publisher, Sunderland. 2) Zhong J. J. Plant Cells (2001), Springer Verlag, Heidelberg. 3) Ridge I. Plants (2002), Oxford Press, New York. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | ||||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | ||||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |