Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çimlenme Fizyolojisi | BIY 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çimlenmenin biyolojik önemi ve çimlenmenin başlaması ile birlikte gözlenen metabolik değişimlerin incelenmesi. Tohumun yapısı, kısımları, tohumda meydana gelen metabolik olaylar, tohumun gelişimi ve olgunlaşması, çimlenmeyi etkileyen çevresel faktörler, tohum dormansisi, dormansi ve çimlenmenin hormonal denetimi konularında gerekli bilgilerin verilmesi. |
Dersin İçeriği | Tohumun genel yapısı ve kısımları, çimlenmenin tanımı, çimlenme ile birlikte başlayan metabolik olaylar, tohum gelişimi ve olgunlaşması, dormansi olayı ve tipleri, çimlenme ve dormansinin hormonal düzenlenmesi, çimlenme ve dormansi üzerine giberellik asit ve absisik asit hormonlarının etkisi, çimlenmeyi etkileyen çevresel ve bitkisel faktörler, dormansi-stres etkileşimi, çimlenmenin genetik kontrolü. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tohumun tanımlanması | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Tohumun genel yapısı ve kısımları | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Çimlenmenin tanımı | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Çimlenme ile birlikte başlayan metabolik olaylar | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Tohum gelişimi ve olgunlaşması | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | Dormansi kavramı | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
7 | Dormansi tipleri | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
8 | Çimlenme ve dormansinin hormonal düzenlenmesi | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
9 | Sınav | Anlatım, | Sınav, |
10 | Çimlenme ve dormansi üzerine giberellik asidin etkisi | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
11 | Çimlenme ve dormansi üzerine absisik asidin etkisi | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
12 | Çimlenmeyi etkileyen çevresel ve bitkisel faktörler | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
13 | Dormansi-stres etkileşimi | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
14 | Çimlenmenin genetik kontrolü | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
15 | Genel değerlendirme | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tohumun tanımlanması | |
2 | Tohumun genel yapısı ve kısımları | |
3 | Çimlenmenin tanımı | |
4 | Çimlenme ile birlikte başlayan metabolik olaylar | |
5 | Tohum gelişimi ve olgunlaşması | |
6 | Dormansi kavramı | |
7 | Dormansi tipleri | |
8 | Çimlenme ve dormansinin hormonal düzenlenmesi | |
9 | Çimlenme ve dormansi üzerine giberellik asidin etkisi | |
10 | Çimlenme ve dormansi üzerine absisik asidin etkisi | |
11 | Çimlenmeyi etkileyen çevresel ve bitkisel faktörler | |
12 | Dormansi-stres etkileşimi | |
13 | Çimlenmenin genetik kontrolü | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Bewley J. D., Black M. Seeds. Physiology and development and germination (1994), Springer Publishing. 2) Baskin C. C., Baskin J. M. Seeds: Ecology, Biogeography and Evolution of Dormancy and Germination (2000), Academic Press. 3) Bradford K., Nonogaki H. Seed development, dormancy and germination (2007), Blackwell Publishing |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | ||||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | ||||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |