Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Şiir Metodolojisi | YTE 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. E. Neşe DEMİRDELER, Arş. Gör. M. Mustafa ÖRÜCÜ, Arş. Gör. Elmas KARAKAŞ, Arş. Gör. Samet ÇAKMAKER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, edebiyat bilimi temellerinin, edebi metinleri inceleme konusunda mevcut kuram ve yöntemlerin, metinler üzerindeki uygulamalarına yardımcı olacak biçimde öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımlar. Şaire yönelik tutum ve psikanalitik inceleme, okura yönelik tutum ve duygudaşlık, metne yönelik tutum, göstergebilim vb. yaklaşım tarzları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Edebiyat tarihi, tenkidi ve teorisi hakkında bilgisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları sıralar ve bu temel yaklaşımları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları uygular. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımları karşılaştırır. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Şiir incelemesini geliştirir. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Şiir incelemelerindeki temel yaklaşımlar ile ilgili hükme varır. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyat Ve Edebiyat İncelemesi | |
2 | Edebiyatın Mahiyeti, Edebiyatın Fonksiyonu | |
3 | Edebiyat Teorisi, Tenkidi, Tarihi | |
4 | Genel, Mukayeseli Ve Milli Edebiyat Kavramları | |
5 | Edebiyatın Dıştan İncelenmesi | |
6 | Edebiyat Ve Biyoloji, Edebiyat Ve Psikoloji, Edebiyat Ve Toplum, Edebiyat Ve Felsefe, Edebiyat Ve Diğer Güzel Sanatlar. | |
7 | Bir Edebi Sanat Eserinin Var Oluşu | |
8 | Ses Uyuşması, Ritim Ve Vezin, Kafiye ve dğr. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Edebiyatın İçten İncelenmesi | |
11 | Üslup Ve Üslûp İncelemeleri | |
12 | İmaj, Metafor, Sembol, Mit | |
13 | Edebiyat Türleri | |
14 | Edebiyat Tarihi. Değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Rene Wellek- Austin Warren, Theory Of Literature /Edebiyat Biliminin Temelleri. çev. A.E.Uysal, Ankara 1983; 2.Terry Eagleton, Edebiyat Kuramı, çev. Esen Tarım, 1990; 3.Q.Skinner, Çağdaş Temel Kuramlar, çev. Ahmet Demirhan, 1997; 4.Todorov, Edebiyat Kuramı; 5.H.Akay, Şiir Dili Gizli Dil; Şiir Metodolojisi, Ders Notları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | ||||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | ||||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X | |||||
10 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur, Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
11 | Dil bilgisi ve edebi yönden metin analizi yapma bilgisine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |