Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Piyasalar ve İstihdam | CSS 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif ALP |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İktisadın uygulamaya yansıyan en önemli yönü olan kaynakların istihdamı ve yönlendirilmesinin özellikle emek faktörü ağırlıklı olarak ele alınması; milli gelir ve büyüme modelleri çerçevesinde yerel ve küresel bir probleme dönüşen işsizlik ve istihdam politikalarını geliştirme |
Dersin İçeriği | Ekonomik kaynakların istihdamı ve piyasa şartları; iş piyasasında emek ve işgücünün yapısı ve istihdamı; MG, büyüme ve istihdam ilişkileri; işsizlik ve istihdam politikalarının çarçevesinin ortaya konması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktisadi kaynakların etkin kullanımının ilkelerini açıklar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Emek faktörünün piyasadaki istihdam imkanlarını açıklar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Büyüme ve istihdam ilişkisini açıklar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | İşsizlik problemini, istihdam politikaları çerçevesinde tartışır | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Türkiyede işsizlik probleminin temel nedenleri ve çarelerini açıklar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Türkiyede istihdam politikalarını değerlendirir | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Faktör piyasasının işleyişi | |
2 | MG, büyüme ve istihdam | |
3 | İşgücünün yapısı ve ek işgücü | |
4 | Seminer ve tartışma | |
5 | İstihdam ve işsizlik | |
6 | İş piyasasının yapısı ve sınıflandırılması | |
7 | Seminer ve tartışma | |
8 | Seminer ve tartışma | |
9 | Türkiye´de istihdam politikaları | |
10 | Son istihdam politikaları | |
11 | Seminer ve tartışma | |
12 | Küresel çerçevede istihdam ve işsizlik | |
13 | Küresel çerçevede istihdam ve işsizlik | |
14 | Seminer ve tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Asaf Savaş Akat, İktisadi Analiz, İÜİF. Yay., 1985 Samuelson, İktisat, ODTÜ Yay., 1980 Erdoğan Aklin, İktisat, Filiz Kitabevi, 1984 Deborah Stone, Policy Paradox and Political Reason: The Art of Political Decision Making, 2th Ed. R.H. Leftwich, Kaynakların Tahsisi (Çev. T. Güllap) Bayılan Mat. Ankara, 1973 H. Erkan, Ekonomi Politikalarının Temelleri, Aydın Yay., İzmir C.A Lindblom, Politics and Market: The Worlds Economic Systems, Basic Boks, NY, 1977 D.L Weimer and Aidan R. Vining, Policy Analysis: Concept and Practice, 3th Ed., Prentice Hall, NY, 1997 Arthur Okun, The Case of The Market in Equality and Eficiency The Big Tradeoff, Brookings, 1997 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | ||||||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | ||||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |