Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Örgütsel Değişme ve Yenileşme EYD 553 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Gözde Sezen Gültekin
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Örgütsel değişme ve yenileşme kavramları hakkında bilgi sahibi olma.
Dersin İçeriği Örgütsel değişim süreci ve doğası, Örgütsel değişim süreci ve bireyi anlama, Örgütsel değişime neden olan iç ve dış dinamikler, Örgütsel değişime karşı direniş kaynakları, Değişim yönetimi stratejileri, Yenilik kavramı, Yenilik yönetimi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Örgütsel değişim süreci ve doğasını anlatma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Örgütsel değişime neden olan iç ve dış dinamikleri söyleme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Örgütsel değişime karşı direniş kaynaklarını açıklama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Değişim yönetimi stratejilerini tartışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Yenilikçi örgütleri özelliklerini söyleme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Yeniliğin örgüte getirdiği yararları söyleme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Örgütsel değişim süreci ve doğası
2 Örgütsel değişim süreci ve bireyi anlama
3 Örgütsel değişime neden olan iç ve dış dinamikler
4 Örgütsel değişime karşı direniş kaynakları
5 Direnişleri önleme yaklaşımları
6 Değişim yönetimi stratejileri
7 Değişim yönetimi stratejileri
8 Öğrenen örgüt olarak okullar
9 Yenilik kavramı
10 Yenilik türleri
11 Yenilikçi örgütleri özellikleri
12 Yeniliğin örgüte getirdiği yararlar
13 Yenilik yönetimi
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları M.Akif Helvacı, 2004. Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi.Nobel Yayın Dağıtım.
Editör:H.Basri Memduhoğlu, Kürşad Yılmaz, 2010.Yönetimde Yeni Yaklaşımlar. Pegem A Yayıncılık
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. X
2 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
3 Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. X
4 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. X
5 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
6 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X
7 Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X
8 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. X
9 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X
10 Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. X
11 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. X
12 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. X
13 Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. X
14 Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. X
15 Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6