Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hidrolik Kontrol Sistem Dinamiği | MKM 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RECEP KOZAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endüstride çok kullanılan hidrolik sistemlerin düzgün çalışabilmeleri için sistemin dinamik cevap verme kabiliyetinin tahmini ve modellenmesinin geliştirilmesi ile en iyi şekilde gerçek zamanda çalışmasına yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Giriş, temel kavramlar ve birimler, Konvansiyel modelleme işlemleri, güç akış modellenmesi, güç bond grafik metodu, güç bond modellerin çözümü, katsayı ve denklemlerin seçimi, bond grafiklerin uygulaması, dinamik cevabın en uygunu bulmak, cevaba etki eden olaylar, endüstride çeşitli uygulamalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hidrolik sistemleri hakkında detaylı bilgi sahibi olmak | Anlatım, | Sınav, |
2 | Hidrolik sistemlerinin dinamik davranışlarını modellemek | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, |
3 | Hidrolik sistemlerinin başarımını kontrol edebilmektir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve temel kavramlar | 1. Hafta Sunusu |
2 | Konvansiyel modelleme işlemleri | 2. Hafta Sunusu |
3 | Güç akışkan modellemesi | 3. Hafta Sunusu |
4 | Güç bond grafik metodu | 4. Hafta Sunusu |
5 | Güç bond modellerin çözümü | 5. Hafta Sunusu |
6 | Katsayı ve denklemlerin seçimi | 6. Hafta Sunusu |
7 | Bond grafiklerin uygulaması | 7. Hafta Sunusu |
8 | Dinamik cevabın en uygunu bulmak | 8. Hafta Sunusu |
9 | Cevaba etki eden olaylar | 9. Hafta Sunusu |
10 | Endüstride çeşitli uygulamalar | 10. Hafta Sunusu |
11 | Benzetim çalışması I | 11. Hafta Sunusu |
12 | Benzetim çalışması II | 12. Hafta Sunusu |
13 | Proje uygulaması I | 13. Hafta Sunusu |
14 | Proje uygulaması II | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Arslan, Ş., ´Hidrolik Kontrol Sistem Dinamiği Ders Notları´, Sakarya Üniversitesi, 2005. |
Ders Kaynakları | 1. Bouteille, D., ´Fluid Logic Controls and Industrial Automation´, A Wiley-Interscience Publication, 1973. 2. Blundell, A. J., ´Bond Graphs for Modeling Engineering Systems´, Ellis Horwood Limited, 1982. 3. Dransfıeld, P., ´Hydraulic Control System Dynamics´, Depatment of Mechanical Engineering, Monash University, Australia, 1992. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 191 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |