Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ritim Bilgisi Vııı THO 412 8 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Asma Davul Ritim Notasyon sisteminin öğrenilmesi ve Asma Davul entrumanının icra edilebilmesi.

Dersin İçeriği

Zeybek, Karşılama, Horon, Halay, Bar gibi farklı türlere ait, farklı usullerdeki ritim kalıplarının dikte edilmesi ve asma davul enstrumanı ile icrası. Kapalı Tek - Kapalı Yek Örnekleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 10 zamanlı usulleri bilir, dikte ve icra eder Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 11 zamanlı usulleri bilir, dikte ve icra eder Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 zamanlı usulleri bilir, pekiştirir. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriği ve hedefler hakkında genel bilgi paylaşımı
2 10 Zamanlı usüllerin ve çeşitlerinin öğretilmesi
3 10 Zamanlı usüllerde dikte çalışmaları
4 10 Zamanlı usüllerin Asma Davulla icrası
5 11 Zamanlı usüllerin ve çeşitlerinin öğretilmesi
6 11 Zamanlı usüllerde dikte çalışmaları
7 11 Zamanlı usüllerin Asma Davulla icrası
8 Vize
9 Genel Tekrar 5 Zamanlı Usüller / TeKe - Kapalı Tek - Kapalı Yek Örnekleri
10 Genel Tekrar 6 Zamanlı Usüller / Kapalı Tek - Kapalı Yek Örnekleri
11 Genel Tekrar 7 Zamanlı Usüller / Kapalı Tek - Kapalı Yek Örnekleri
12 Genel Tekrar 8 Zamanlı Usül ve 9 zamanlı usüller / Kapalı Tek - Kapalı Yek Örnekleri
13 Genel Tekrar 9 Zamanlı Usüller / Kapalı Tek - Kapalı Yek Örnekleri
14 Genel Tekrar 10 ve 11 Zamanlı Usüller Kapalı Tek - Kapalı Yek Örnekleri
Kaynaklar
Ders Notu

Görsel ve işitsel alan araştırmaları kayıtları.
Asma Davul Eğitimi Ders Notları Kerem Cenk Yılmaz, Umut Erdoğan.

Ders Kaynakları

YILMAZ, Kerem Cenk, ERDOĞAN, Umut, Mevcut Asma Davul Notasyonlarına Eleştirisel Bakış ve Öneriler, I.Uluslar Arası Türk Halk Oyunları Kongresi,Malatya,2012.
ERGÖZ ,Hatice Selen,Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji Uygulama Kitabı I,Değişim Yayınları,İstanbul,2004. SAYAN,Erol,Ulusal Müziğimiz,Boyut Yayınları,İstanbul,2010

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 71
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,84
Dersin AKTS Kredisi 3