Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunları Teori ve Uygulamaları Iv | THO 202 | 4 | 4 + 4 | 6 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları |
Arş. Gör Gül Kaplan Ekemen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, Türk halk oyunları Türlerini ve özellikle Karşılama Türünü teorik ve uygulamalı olarak öğrenip öğretebilmesi, sahneleyebilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Türk halk Oyunlarında Tür Kavramı ve Karşılama Oyun türü, kadın ve erkek dansları teori ve uygulama pratikleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılama oyun türü hakkında teorik bilgi edinme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Karşılama oyun türü adımlarını uygulamalı öğrenme ve hatırlayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Karşılama oyunlarını gösterebilme, sahneye uyarlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Tekrarlanan adımları içselleştirerek uygulayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Hareketi kendi bedenine aktarmayı tasarlayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılama türü oyun özellikleri | |
2 | kültürel yapısı ve form özellikleri | |
3 | Karşılama oyun türlerinden Ahmet Bey öğretimi | |
4 | Karşılama oyun Türlerinden Arzu Kamber öğretimi | |
5 | Karşılama oyun türlerinden Kasap öğretimi | |
6 | Karşılama oyun türlerinden Zigoşun öğretilmesi | |
7 | Performans uygulama | |
8 | Ara sınav | |
9 | karşılama oyun türlerinden sülüman ağa öğretimi | |
10 | Karşılama oyunları ile sahneleme şekilleri | |
11 | Performans uygulama | |
12 | Performans uygulama | |
13 | Performans uygulama | |
14 | final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğr. Gör. Deniz KÖKTAN ders notları Yöreye ait görüntü ve dökümanlar |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |