Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Oyunları Teori ve Uygulamaları III THO 201 3 4 + 4 6 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ
Dersi Verenler Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör Gül Kaplan Ekemen

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu derste Türk Halk Oyunları türlerini ve özellikle Zeybek türünü teorik ve uygulamalı olarak öğrenip öğretebilmesi, sahneleyebilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Türk Halk Oyunlarında tür kavramı ve Zeybek  oyun türü  İzmir kadın ve erkek oyunları teori ve uygulama pratikleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ağır zeybek oyun türü hakkında teorik bilgi edinme Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
2 Yöre oyunlarının hareket tekniğini öğrenme Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
3 Dans karakterini bedene aktarabilme Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
4 Yöre oyunlarını uygulamalı olarak öğrenebilme Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
5 Zeybek Oyunlarını uygulamalı olarak sahneye koyabilme Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar 2007 ÖZBİLGİN, M. Öcal,İzmir Zeybek Oyunları,İzmir
2 Ağır- Kıvrak Zeybek oyun türlerinin tanıtımı ,2007 ÖZBİLGİN, M. Öcal,İzmir Zeybek Oyunları,İzmir
3 Merkez İzmir Ağır Zeybek oyun uygulamaları 2007 ÖZBİLGİN, M. Öcal,İzmir Zeybek Oyunları,İzmir
4 İzmir Menderes merkezli Ağır Zeybek oyun uygulamaları 2007 ÖZBİLGİN, M. Öcal,İzmir Zeybek Oyunları,İzmir
5 İzmir Menderes merkezli Ağır Zeybek oyun uygulamaları Kısa Sınav 2007 ÖZBİLGİN, M. Öcal,İzmir Zeybek Oyunları,İzmir
6 İzmir Menderes merkezli Ağır Zeybek oyun uygulamaları 2007 ÖZBİLGİN, M. Öcal,İzmir Zeybek Oyunları,İzmir
7 İzmir Menderes merkezli Ağır Zeybek oyun uygulamaları 2007 ÖZBİLGİN, M. Öcal,İzmir Zeybek Oyunları,İzmir
8 Ara Sınav 2007 ÖZBİLGİN, M. Öcal,İzmir Zeybek Oyunları,İzmir
9 İzmir Menemen Merkezli Ağır Zeybek oyun uygulamaları 2007 ÖZBİLGİN, M. Öcal,İzmir Zeybek Oyunları,İzmir
10 İzmir Bergama Merkezli Ağır Zeybek oyun uygulamaları Kısa Sınav 2007 ÖZBİLGİN, M. Öcal,İzmir Zeybek Oyunları,İzmir
11 İzmir Bergama Merkezli Ağır Zeybek oyun uygulamaları 2007 ÖZBİLGİN, M. Öcal,İzmir Zeybek Oyunları,İzmir
12 İzmir Bergama Merkezli Ağır Zeybek oyun uygulamaları 2007 ÖZBİLGİN, M. Öcal,İzmir Zeybek Oyunları,İzmir
13 İzmir Bergama Merkezli Ağır Zeybek oyun uygulamaları 2007 ÖZBİLGİN, M. Öcal,İzmir Zeybek Oyunları,İzmir
14 Final Sınavı 2007 ÖZBİLGİN, M. Öcal,İzmir Zeybek Oyunları,İzmir
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

2003 ÖZBİLGİN, M. Öcal, Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Sorunu, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, AKDOĞU, Onur, “Bir Müzik Türü Olarak Zeybek ve Alt Türleri”, Zeybekler Sempozyumu Bildirileri, Muğla, 2002,M. Öcal, Zeybeklik Kurumu ve Zeybek Oyunları, Doktora Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halk Bilimi Anabilim Dalı, İzmir, 2003 ,2007 ÖZBİLGİN, M. Öcal,İzmir Zeybek Oyunları,İzmir

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 206
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,24
Dersin AKTS Kredisi 8